• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

چرخش چرخ دنده‌های اشتغال زندانیان البرز با کمک تولیدکنندگان قطعات خودرو

  • کد خبر : 20621
  • 03 مرداد 1402 - 17:10
چرخش چرخ دنده‌های اشتغال زندانیان البرز با کمک تولیدکنندگان قطعات خودرو
در جلسه‌ای با حضور مدیرکل زندان‌های استان البرز و اعضای هیئت مدیره تولیدکنندگان قطعات خودرو و انجمن تخصصی صنایع همگن پلاستیکی در خصوص نحوه اشتغال به کار موثر زندانیان استان البرز بحث و تبادل نظر و بر توانمندسازی زندانیان حین تحمل کیفر تاکید شد.

به گزارش دیده بان البرز، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل زندان‌های استان البرز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اعضای هیئت مدیره تولیدکنندگان قطعات خودرو و انجمن تخصصی صنایع همگن پلاستیکی در خصوص نحوه اشتغال به کار موثر زندانیان استان البرز بحث و تبادل نظر شد و حاضرین بر توانمندسازی زندانیان حین تحمل کیفر تاکید داشتند. در خصوص چالش‌های احتمالی حضور زندانیان واجد شرایط در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی نیز تبادل نظر شد.

علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز در این جلسه گفت: زندان مکان رها شده‌ای نیست که زندانی در تونل زمان به فراموشی سپرده شود بلکه هدف از مجازات حبس، اصلاح و تربیت مجرمین است، پس باید برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در آن موثرتر از جامعه باشد. در گذشته زندانیان به مشاغلی روی می‌آوردند که بیشتر جنبه سرگرمی داشت و به نوعی برای فرار از بیکاری بود اما امروز اشتغالزایی به یک اولویت مهم در زندان ها تبدیل شده است.

وی رویکرد اشتغالزایی در زندان را توانمندسازی زندانیان به منظور حضور موثر در بازار کار حرفه ای پس از آزادی دانست و با اشاره به حضور زندانیان در شرکت‌ها و کارخانجات مهم کشوری بیان کرد: زندانی محصول جامعه است، بنابراین به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان‌ها باید آن ها را در زمینه‌های شغلی، ارتباطی، فرهنگی و باورها ارتقا دهیم که این مهم با حضور زندانی در بطن جامعه و بازار کار محقق می شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز اذعان کرد: باور ما این است که زندانیان سابقه دار باید در این کارگاه‌ها حضور یابند تا بتوانند از برچسب‌هایی که جامعه به آن‌ها تحمیل کرده رهایی یابند که این اتفاق با کمک و همکاری صاحبان و متخصصان صنعت رقم می‌خورد. برخی از زندانیان شاغل در کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی سطح شهر، ماهانه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند و در یک مورد کارفرما به دلیل اعتماد زیاد به زندانی شاغل در واحد صنعتی، همسر زندانی را نیز به کار دعوت کرده و هر دو با هم مشغول کار هستند.

چهارمحالی عنوان کرد: در این جلسه انجمن تخصصی صنایع همگن استان البرز خواستار بکارگیری ۷۰۰ نیروی زندانی در کارگاه‌های صنعتی بود که مقرر شد این همکاری با حضور ۵۰ زندانی در مرحله اول آغاز و به تدریج بر تعداد افزوده شود. امید است با این همکاری تعداد قابل توجهی زندانی و زندانی آزاد شده ضمن توانمند شدن در زمینه شغلی، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند و بتوانند در جامعه بدون نقض قانون و در کنار دیگر شهروندان زندگی آرامی داشته باشند.

در این جلسه، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر حمایت همه جانبه از اشتغال زندانیان تاکید کرد و اعضای هیئت مدیره تولیدکنندگان قطعات خودرو نیز قول مساعد همکاری تا حصول نتیجه را در این زمینه دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.