• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
16
فرماندار چهارباغ:

چهارباغ از نداشتن کلینیک تخصصی و آزمایشگاه رنج می برد

  • کد خبر : 23385
  • 03 آبان 1402 - 20:15
چهارباغ از نداشتن کلینیک تخصصی و آزمایشگاه رنج می برد
فرماندار چهارباغ گفت: این شهرستان از نداشتن کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و رادیولوژی رنج می برد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، داوود جعفری، فرماندار شهرستان چهارباغ امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار البرز برگزار شد، گفت: چهارباغ به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و تقسیمات سیاسی در قالب استان البرز قرار دارد اما علیرغم تلاش های صورت گرفته در سنوات گذشته، این شهرستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر به صورت ثابت و ۳۰ هزار نفر به صورت شناور و حدود ۴۶ هزار نفر اتباع، بسیار کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: پس از تاسیس این شهرستان که حدود سه سال از آن می گذرد و نیز روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور استاندار فعلی که از مدیران جهادی و دلسوز مردم است، در راستای اجرای سیاست های دولت و منویات مقام معظم رهبری، چهارباغ در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. پیش از این، جاده قزلحصار یک جاده باریک بود که وسط آن نیوجرسی چیده بودند و تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی بسیاری در این مسیر رخ می داد اما اکنون بهسازی و ایمن سازی شده است.

فرماندار چهارباغ با اشاره به اینکه بهسازی و ایمن سازی جاده سهیلیه در حال انجام بوده و کار آسفالت آن آغاز شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش، در راستای سیاست گذاری های استاندار البرز در خصوص نهضت مدرسه سازی، از سال گذشته تا هفته دولت امسال، پنج مدرسه در این شهرستان افتتاح شد و پنج مدرسه دیگر نیز در حال ساخت هستند که طی ماه های آینده افتتاح می شوند. یک هنرستان بزرگ هم در شهرک ابریشم در حال احداث است.

جعفری از اجرای عملیات آسفالت حیاط ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان در سال جاری خبر داد و با اشاره به ساخت پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، سال گذشته همین زمان، ۶ داروخانه در سطح شهرستان وجود داشت که اکنون تعداد آن ها به ۱۱ رسیده و سه داروخانه نیز در دست ساخت هستند. مرکز جامع سلامت در شهرک ابریشم نیز در حال احداث است و برنامه ریزی شده که در دهه فجر افتتاح شود. درمانگاه این شهرک نیز افتتاح شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در چهارباغ در حوزه ورزش توضیح داد: علیرغم وجود دو مرکز ورزشی، سرانه ورزشی این شهرستان زیر ۲۰ سانتی متر بود، در صورتیکه در برنامه ششم این رقم یک و نیم متر در نظر گرفته شده است. در سفر ریاست جمهوری ساخت سه سالن در استان البرز مصوب شد که با تدابیر استاندار در قرارگاه اجتماعی و به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، دو سالن برای چهارباغ در نظر گرفته شد که اقدامات لازم برای ساخت آن ها در حال انجام است.

فرماندار چهارباغ با اشاره به تلاش جدی برای اجرای طرح هادی و پروژه های عمرانی در سطح روستاهای این شهرستان و با بیان اینکه چهار محله شهرک ابریشم، مهدی آباد، ملک آباد و چهارباغ جزو محلات هدف قرارگاه اجتماعی هستند، مطرح کرد: ورودی چهارباغ و زیرگذر رها شده بود که روشنایی آن تامین شد. اصلاح شبکه و روشنایی معابر بیشتر روستاها نیز صورت گرفته است. چهارباغ اولین شهرستانی است که پروژه فیبر نوری در منطقه شهری در آن اجرا شد.

جعفری با بیان اینکه نیروی انتظامی چهارباغ در راستای تامین امنیت این شهرستان، در سال گذشته حدود ۱۶۰ طرح و امسال تاکنون ۴۰ طرح در مناطق آلوده اجرا کرده است، اظهار کرد: اعتبارات چهارباغ در سال ۱۴۰۰، ۴۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۵۸ میلیارد تومان و در سال جاری به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت. زمینی به مساحد ۱.۸ هکتار برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرک ابریشم در نظر گرفته شده که باید ماده ۲۳ آن اخذ و اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان چهارباغ از نداشتن کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و رادیولوژی رنج می برد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد و اقدامات لازم در راستای رفع این محرومیت انجام شود، خاطرنشان کرد:‌ ۴۰۰ مترمربع زمین در روستای رامجین داریم که آمادگی لازم برای ایجاد یک مرکز جامع سلامت در این زمین وجود دارد و اهالی روستا هم از این موضوع استقبال می کنند. در صورتیکه مجوز مربوطه صادر شود، این امر محقق خواهد شد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=23385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.