• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6

چه زمانی به ابتلا به کرونا شک کنیم؟

  • کد خبر : 1419
  • 28 آبان 1399 - 10:12
چه زمانی به ابتلا به کرونا شک کنیم؟
یک متخصص ICU و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بیمار مبتلا به کرونا معمولا دو مورد از علائم را دارد که در این صورت باید نسبت به کرونا شک کرده و به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر مراجعه کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر رضا علیزاده کاشانی، متخصص ICU و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مصرف ویتامین ها از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند اما اثبات شده که کمبود آنها در بدن در صورت ابتلا به کرونا عوارض بیماری را تشدید می کند؛ مصرف هرگونه ویتامین باید تحت نظر پزشک انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف هیچ دارویی از ابتلا به کرونا پیشگیری و علائم بیماری را تشدید نمی کند، مطرح کرد: از زمان ورود ویروس کرونا به بدن تا نمایان شدن علائم حدودا پنج روز طول می کشد که در این زمان فرد بدون علامت ناقل است و ویروس را به سایر افراد منتقل می کند.

علیزاده کاشانی با اشاره به اینکه پاسخ بدن به ویروس سبب بروز علائم مختلفی در افراد می شود، افزود: علائم اولیه بیماری شامل ضعف، بدن درد به خصوص در ناحیه کمر و قفسه سینه به صورت غیرمتمرکز، تب، تنگی نفس، سرفه خشک، کاهش حس بویایی و چشایی و علائم گوارشی مانند دل درد، دل پیچه، تهوع، بی اشتهایی و اسهال است.

این متخصص ICU و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اذعان کرد: بیمار معمولا دو مورد از علائم را دارد که در صورت وجود دو مورد از این علائم باید نسبت به کرونا شک کرده و به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر مراجعه و توصیه های لازم را با دقت اجرا کند و قرنطینه خانگی را انجام دهد.

وی افزود: این علائم ۷ الی ۱۰ روز ادامه دارد؛ تقریبا از روز یازدهم به بعد خطر علائم تنفسی ایجاد و سرفه ها تشدید می شود و تنگی نفس افزایش می یابد، فرد دچار خستگی شدید و گیجی می شود و اکسیژن رسانی به مغز کاهش می یابد و ضربان قلب بالا می رود که نشان دهنده این است که اکسیژن رسانی به قلب کم شده است.

علیزاده کاشانی بیان کرد: یکی از عوارض مهم کرونا ایجاد لخته در قسمت های مختلف بدن است که سبب نارسایی جریان خون به ارگان ها می شود؛ در این شرایط بیمار باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند. بیماری های زمینه ای موجب تشدید علائم می شود و این افراد از ابتدای بروز بیماری باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی مطرح کرد: از علائم کمتر شایع کرونا می توان به کهیر و خارش های پوستی و التهاب تیروئید اشاره کرد؛ واکنش های التهابی در هر قسمت از بدن ممکن است رخ دهد. افراد مبتلا تا دو هفته بیماری را به سایر افراد منتقل می کنند. پس از بهبودی کامل علائم فرد ممکن است چهار تا پنج روز هم ناقل باشد اما امکان انتقال کاهش می یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=1419

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.