• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج:

کارکنان شهرداری کرج، به عدم عدالت در پرداخت حقوق و مزایا معترض هستند

  • کد خبر : 17057
  • 19 اردیبهشت 1402 - 16:37
کارکنان شهرداری کرج، به عدم عدالت در پرداخت حقوق و مزایا معترض هستند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: امروز پرسنل شهرداری به عدم عدالت در پرداخت حقوق و مزایا متناسب با وظایف و سختی کارشان معترض هستند که این بی عدالتی در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه رسمی شورا با اشاره به اشکالات موجود در دو موضوع ادعاهای پیمانکاران و مدیریت پیمان در پروژه های عمرانی و مدیریت منابع انسانی گفت: مواردی از جمله نقض در فرآیند، عقد قرارداد و نقض در فرآیند مطالعات اولیه پروژه ها شرایطی را ایجاد می کنند که پیمانکاران به ویژه در پروژه های کلان شهری ادعاهایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: این موضوع هر ساله موجب تضییع بیت المال و تاخیر در بهره برداری و راه اندازی پروژه ها می شود و آسیب هایی را به منابع بیت المال، مردم و شهر وارد می کند. بررسی و مدل حل و فصل این اختلافات، چالش های جدی را پیش روی ما ایجاد می کند. غالبا حل اختلاف در پروژه های عمرانی بر اساس آئین نامه معاملات شهرداری تهران که به کلانشهرها نیز تسری یافته و با تشکیل هیئت حل اختلاف کمیسیون ۳۸ صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: این روزها شاهدیم که برخی مداخلات و فشارهای بیرونی در بعضی از پروژه های کلانشهر کرج، موجب شده پیمانکاران ادعاهایی داشته باشند و به سمت و سویی حرکت کنند که خارج از موارد قانونی و چارچوب حل اختلافات در کمیسیون ۳۸ باشد. این امر سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند که این توافقات چگونه و با چه مدلی صورت می گیرند؟

مهاجری افزود: این سوال نیز ایجاد می شود که آیا این توافقات بستر قانونی غیر از ماده ۳۸ دارند؟ این ذهنیت و شبهه نیز در ذهن ایجاد می شود که آیا زد و بند و فساد در پروژه ها وجود دارد؟ این موضوع نیاز به بررسی و پاسخ قانونی از سوی شهردار دارد و انتظار می رود اقدامات، توافقات و حل و فصل اختلافات، به ویژه در پروژه های عمرانی که مبالغ سنگینی در آن ها صرف می شود، به صورت قانونی انجام شود.

وی با اشاره به وجود چالش های جدی در حوزه مدیریت منابع انسانی بیان کرد: بخشی از این چالش ها که موجبات نگرانی، اعتراض و گله مندی برخی پرسنل شهرداری را فراهم کرده، میراث گذشتگان بوده و بخشی از آن ها ممکن است ریشه در اشتباهات مدیران فعلی داشته باشد. امروز پرسنل شهرداری به عدم عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد متناسب با وظایف و سختی کارشان معترض هستند که این بی عدالتی در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: آقای شهردار شیوه انگیزه بخشی شما به منابع انسانی مجموعه مدیریت شهری به چه صورت است و چه تدابیری برای ایجاد انگیزه در کارکنان اتخاذ کرده اید؟ در مقابل این پرسنل، افرادی هستند که بعضا با چند روز حضور در محل کار، حقوق و مزایای کامل را دریافت می کنند. این موضوع، از عجایبی است که در شهرداری مشاهده می شود.

مهاجری اظهار کرد: در بازدیدهای سرزده از بخش های مختلف شهرداری، مشاهده شده که حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور دارند؛ برخی از این افراد صبح، ورود و ظهر نیز خروج خود را ثبت کرده و در این فاصله، به امور شخصی خود رسیدگی می کنند یا حتی بعضا شغل دیگری دارند که به آن می پردازند. لازم است لیستی از این افراد تهیه و در مورد آن ها تصمیم گیری شود و شهردار نیز تدبیری جدی برای این موضوع بیندیشد. عدم پیگیری این موضوع، مصداق تضییع بیت المال است. شنیده ها حاکی از آن است که برخی دستگاه های قضائی نیز در این زمینه تذکر شفاهی داده اند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17057

ثبت دیدگاه

  1. Hello. Great job. I did not imagine this. This is a fantastic story. Thanks!

    http://www.vorbelutrioperbir.com

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.