• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
امام جمعه کرج:

کرسی های این مملکت نباید در اختیار افراد کم ظرفیت قرار گیرد

  • کد خبر : 25665
  • 06 بهمن 1402 - 15:46
کرسی های این مملکت نباید در اختیار افراد کم ظرفیت قرار گیرد
امام جمعه کرج گفت: کرسی های مهمی که با ریخته شدن خون انسان های مظلوم به دست آمده را نباید در اختیار افراد کم ظرفیت و مقام پرست قرار داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام عمر پربرکت و گهربار خود را در راه حقانیت و احکام دین سپری کرد و با استقامت بی نظیر در عرصه های مختلف، نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به تجلی بخشیدن به نقش زنان دغدغه مند مسلمان توسط آن حضرت عنوان کرد: این اسوه و الگوی بی نظیر، نقش مهمی در بی رنگ کردن الگوهای دیگر برای زنان در عرصه های مختلف داشت بنابراین لازم است ابعاد شخصیتی وی برای همه نسل ها بازگو شود و در جامعه نیز رواج یابد.

امام جمعه کرج بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل دینی را مهم ترین ظرفیت امیدبخش در کشور دانست و بر ضرورت مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های مختلف جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالروز بازگشت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد: این انقلاب در طول این سال فرازها و نشیب های بسیاری به خود دیده و با ظرفیت های بالای الهی، تهدیدهای بی شماری را به فرصت تبدیل کرده است.

وی دهه فجر را یکی از بهترین فرصت ها برای از بین بردن تهدیدات دشمن و انتقال مفاهیم انقلاب دانست و تاکید کرد: جشن های پیروزی انقلاب علاوه بر شادی باید روش تبیین را دنبال و دستاوردهای انقلاب و اهداف آن را به شیوه های نو برای نسل کنونی بازگو کند.

آیت الله حسینی همدانی اذعان کرد: حرکات شجاعانه امروز یمن به برکت انقلاب است اما این ملت همچنان با اقتدار به مقاومت ادامه می دهد و آمریکا و صهیونیست را سردرگم کرده است آنها که هیچ وسیله و ادواتی در اختیار نداشتند، طی این چند سال، موشک های نقطه زن را در اختیار دارند و این نشان می دهد که کار خود را به درستی انجام می دهند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ریشه انقلاب ما تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع) بود بیان کرد: قرآن همواره نسبت به حضور جریان باطل در مقابل جریان حق به ما هشدار و آموزش داده که جبهه حق در این زمینه چگونه باید عمل کند. ما نیز با بهره مندی از قرآن کریم سیاست های رفتاری خود را با دشمنان و بیگانگان تنظیم و عمل می کنیم.

ملت غیور ایران همواره در عرصه های مختلف استکبار را عصبانی می کند

وی مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه و استکبار دچار شوک و از همان زمان دشمنی ها آغاز شد و تا امروز هم با انواع روش ها ادامه دارد. یکی از دشمنی هایی که دشمنان انقلاب در بهمن سال ۱۳۶۰ طراحی کردند، این بود که قصد داشتند راه های مواصلاتی شمال به تهران را کنترل و کشور را دچار بحران کنند، بنابراین در روز ۶ بهمن مردم آمل حمله کردند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ملت غیور ایران همواره در عرصه های مختلف استکبار را عصبانی و هر سال در دهه فجر به ویژه ۲۲ بهمن این اقدام را تکرار می کنند، یادآور شد: با وجود سلاح و تجهیزاتی که در اختیار دشمن قرار دارد به نظر می رسد آنها باید پیروز میدان باشند در حالی که آنان به این واقعیت پی برده اند که در حال شکست خوردن های سنگین هستند.

وی اضافه کرد: طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم، این عصبانی کردن دشمنان از اعمال صالح ملت ایران بوده و یکی از اقداماتی که آن ها به ویژه آمریکای پلید و جنایتکار را به شدت عصبانی می کند شعار مرگ بر آمریکاست. در این برهه زمانی همچنین یکی از مصادیق مهمی که موجب عصبانیت دشمنان انقلاب می شود، حضور پرشور در انتخابات اسفند ماه است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این امر جامع هم در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است و هم دشمن را عصبانی می کند، اظهار کرد: جریان و عده ای دوست دارند بر اساس چیزی که اتاق های فکر بیگانگان برای آن ها ترسیم کرده اند مشارکت حداکثری صورت نگیرد و با طرح دوقطبی مانند رای دادن و رای ندادن انتخابات را بی رونق کنند.

مواظب باشید در جبهه دشمن قرار نگیرید

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: دشمنان خواهند دید که مردمی که دل در گرو ایران قوی دارند با هر سلیقه ای پای صندوق های رای حاضر شده و برگ زرین دیگری را در تاریخ این کشور ثبت خواهند کرد. هر ایرانی غیرتمندی می داند که مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است بنابراین برای رسیدن به اهداف بلند تمدنی باید در این رویداد سیاسی شرکت کنیم.

امام جمعه کرج هشدار داد: نباید در دام دوقطبی های کاذبی که بیگانگان و برخی جریان ها به راه می اندازند بیفتیم. استکبار جهانی به خصوص آمریکای خبیث در این سال ها همواره تلاش کرده با جنگ سخت و نرم امنیت کشور را بهم بریزد و در روزهای آینده نیز تلاش می کند حضور حداکثری مردم را کمرنگ کنند، بنابراین مواظب باشید در جبهه دشمن قرار نگیرید و در زمین او بازی نکنید.

وی افزود: گاهی عده ای اتهاماتی را به دستگاه نظارتی وارد و مردم را مایوس می کنند که این کار در زمین دشمن بازی کردن است، در حالی که آن ها که سال ها مسئولیت در اختیارشان بود، در طول چندین سال اقتصاد کشور را از بین بردند و مسائل مختلفی را برای کشور ایجاد کردند. حرف های آن ها دشمن پسند است، مواظب باشید در مسیر دشمن حرکت نکنید.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: بر خلاف تصور برخی، تایید نشدن عده ای امید آفرین است و شور انتخاباتی ایجاد می کنند زیرا مردم مطمئن می شوند که دستگاه های مربوطه به قانون عمل کرده اند و با کسی تعارف ندارند اما همه در هر جایگاهی که هستیم مراقب باشیم با کلام و رفتار ما مردم مایوس نشوند بلکه با تبیین دستاوردها و پیروزی ها، به حضور حداکثری و پرشور تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که وارد عرصه تبلیغات می شوند نیز مواظب باشند ارزش های اسلامی و انقلابی را رعایت و احترام سایر کاندیداها را حفظ کنند. کاندیداها برای اثبات خود، دیگران را تخریب نکنند و خدا و خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار دهند و در مسیر قانون حرکت کنند. مردم هم زندگی شخصی، گذشته و موضع گیری کاندیداها را در مواقع حساس بررسی کنند.

امام جمعه کرج اذعان کرد: باید افرادی در تراز انقلاب انتخاب شوند تا موجبات یاس و کوری دشمن را فراهم کنند. این کرسی های مهمی که با ریخته شدن خون انسان های مظلوم به دست آمده را نباید در اختیار افراد کم ظرفیت و مقام پرست قرار داد. فراموش نکنیم که انتخابات پرشور با مشارکت همه جریان های معتقد به نظام و انقلاب، امنیت ملی را تقویت می کند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25665

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.