• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

کسانی که دم از مذاکره با استکبار می زنند، استقلال کشور را نشانه گرفته اند

  • کد خبر : 1246
  • 23 آبان 1399 - 19:04
کسانی که دم از مذاکره با استکبار می زنند، استقلال کشور را نشانه گرفته اند
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می زنند، دانسته یا نداسته استقلال کشور را نشانه گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات با هدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در قالب سی و هفتمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد. متن خطبه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قال رسول الله صلی الله علیه وآله: مَن صَلّى عَلَىَّ یومَ الجُمُعَهِ إیماناً وَاحتِساباً، استَأنَفَ العَمَلَ. هر کس در روز جمعه، از روى ایمان و براى رضاى خدا، بر من درود بفرستد، اعمالش را تازه شروع کرده است. یعنی خداوند پاداش این عمل شخص را آمرزش گناهان گذشته او قرار داده و نامه عمل جدیدی برایش باز کرده است. «محاسن برقی جلد اول» خداوندا در این هفته سی و هشتمِ بی نماز جمعه به حق پیغمبر و آل طاهرینش همه ما را ببخش و بیامرز و بلا و ابتلا را از سر مسلمین و مومنین مرتفع بگردان.

ضرورت تلاش مضاعف برای تشویق افراد به کتابخوانی

از سال ۱۳۷۲ به صورت نمادین ۲۴ آبان ماه، به نام روز کتاب و کتابخوانی نام گذاری و سپس با هفته کتاب و کتابخوانی تکمیل تر شد؛ لذا از ۲۴ تا۳۰ آبان ماه، هفته کتاب و کتابخوانی است. مکرر عرض شد در فرهنگ اسلامی به کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوانی داده شده اما کتابخوان و مانوس با کتاب خیلی کمتر از آن چیزی است که توقع می رود؛ به طوریکه علمدار کتابخوانی یعنی رهبر معظم انقلاب بسیار دردمندانه از بی اهتمامی مردم و به خصوص جوانان شکوه می کنند.

ایشان در بیانی فرمودند: با تلخی باید اعتراف کنیم که رواج کتاب و روحیه کتابخوانی در میان ملت عزیز ما که خود یکی از مشعل داران فرهنگ و کتاب و معرفت، پس از ظهور اسلام هستند، بسی کمتر از آن چیزی است که انتظار می رود و اینکه مردم اهتمام به کتاب نداشته باشند را خسارت نامیدند و فرمودند: برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کار نداشته باشند.

برای تشویق بیشتر و انگیزه دادن به افراد بی توجه نیز فرمودند: امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است. باید در مسیر تشویق افراد به کتاب و کتابخوانی بیش از این کار کرد، فضاهای متفاوت ایجاد کرد، دسترسی و تهیه کتاب را آسان کرد، کتاب های الکترونیکی را توسعه داد، از روش های نوین استفاده بیشتری کرده و موضوعات کتاب های گویا را بیشتر کرد. مکرر در این سال ها به مسئولین مربوطه و شهری و استانی عرض کردیم که نمادهای تشویق کننده به کتاب و کتابخوانی را در شهر و محله ایجاد کنید؛ هم زیباست و هم تشویق.

در جایی جمله ای از یکی از صاحب نظران نوشته شده بود که دو چیز در سراسر جامعه باید رایگان شود؛ نان و کتاب. خیلی ظریف به دو نیاز مهم انسان اشاره کرده بود، به آن چیزی که جسم را سالم نگهداشته و قوام می بخشد به آنچه که روح را سالم نگه می دارد. یعنی مسئولین جامعه نسبت به برطرف کردن نیازهای اصلی جسم و جان که به صورت نمادین به نان و کتاب اشاره شده مسئولیت دارند و باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشند.

تعبیری هم رهبر معظم انقلاب دارند که با اینجا مناسبت دارد؛ ایشان فرمودند: دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود و فرآیند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد. سرانه مطالعه بعضی از کشورها ۱۰ جلد کتاب در سال است اما در ایران را نگویم بهتر است. خانواده ها به این مسئله بیشتر دقت داشته باشند و از کودکی تشویق لازم را داشته باشند.

کسانی که دم از مذاکره با استکبار می زنند، استقلال کشور را نشانه گرفته اند

یکی از اصلی ‏ترین شعارهای انقلاب اسلامی استقلال بوده و هست. یکی از مهمترین درس های انقلاب که حضرت امام خمینی (ره) به ما آموختند و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کردند و برای عملیاتی شدن و اجرائی شدن آن اصرار دارند، شعار ما می توانیم است که نتیجه اش شکوفایی استعدادهای درونی و بالا رفتن توان داخلی و اقتدار کشور است.

استحکام درونی کشور، ضامنِ تحقق شعار استقلال و آزادی است؛ همان چیزی که سالیان متمادی مقام معظم رهبری مکررا به آن تاکید می کنند و توجه ما را جلب می کنند که نگاهمان به داخل و درون باشد و بدانیم که تنها راه علاج مشکلات کشور و مقابله با دشمنی‏ ها این است که توان داخلی و اقتدار ملی جدی گرفته و ساخت درونی کشور مستحکم شود تا پیروز میدان در تمام عرصه ها باشیم.

و این درست در مقابل تفکری است که تصور می ‏کند با کوتاه آمدن در برابر مستکبران می‏ توان منافع و نیازهای کشور را تأمین کرد و حتی برای رسیدن به مقصود باطل خود حاضرند مسیر انقلابی در سیاست خارجی را تغییر دهند.

رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: برخی افراد می گویند: سیاست خارجی‏ مان را تغییر دهیم تا اقتصاد ما درست شود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرت های مستکبر را در بخش ها و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند. اگر دقت کنید می بینید که بیان این عده کاملاً با شعار اصلی انقلاب که استقلال بود در ضدیت آشکار قرار دارد و آزادی را هم از بین می برد.

چون استقلال و آزادی در ابعاد مختلف معادل هم هستند، وقتی استقلال از ملتی گرفته شد مگر می شود گفت آزاد است؟ آیا می تواند به راحتی برای امور خودش تصمیم گیرد؟ ملتی آزاد است که استقلال داشته باشد. کسانی که تلاش می کنند و با بیان مختلف و گاهی فریبکارانه و بزک کرده توصیه هضم شدن در هاضمه جهانی و نظام سلطه را می دهند، با استقلال ایران و در نتیجه آزادی ملت ایران یعنی با آرمان ها و ارزش هایی که برای رسیدن به آنها خون های پاکی ریخته شد سر ستیز دارند.

اقتدار داخلی و استحکام درونی که رهبر معظم انقلاب از آن تعبیر به قوی شدن می کنند فقط مربوط به اقتصاد نیست بلکه یکی از جدی ترین بخش های آن سیاست خارجی است؛ یعنی همان‏طور ‏که اگر کشور به ‏لحاظ درونی مستحکم و مقتدر باشد، دشمن نمی تواند او را در عرصه اقتصادی به بازی‏ بگیرد، در عرصه سیاست خارجی هم اقتدار و قدرت اثرگذاری کشور بالا می ‏رود و قوی تر می تواند منافع خود را حفظ و مطالبه کند.

حضرت آقا در بیانی فرمودند: اگر ساخت داخلیِ قدرت در کشور در تمام زمینه‏ ها به‏ خصوص در زمینه‏ اقتصادی، ساخت مستحکمی باشد، همه‏ مسائل را با طرف های گوناگون می‏ شود مذاکره کرد؛ انسان از موضع قدرت مذاکره می‏ کند، نه از موضع نیاز و احتیاج که زبان دشمن را دراز کند، دائم شرط و شروط بگذارد و دائم حرف بی‏ ربط و مفت بزند؛ بنده علاج را در این می‏بینم.

باید همه مواظب باشیم و نگذاریم چیزی استحکام درونی را خدشه دار کند و باید با آسیب هایی که به اقتدار ملی زده می شود قاطعانه برخورد کرد. کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می زنند، دانسته یا نداسته استقلال کشور را نشانه گرفته اند. انتخابات مفتضح آمریکا را دیدید، بهتر از این نمی شد به عده ای نشان داد و قبولاند که لیبرال دموکراسی و به تبع آن آمریکا کارش تمام است.

در داخل کشور عده ای روحیه انقلابی و دفاع از ارزش های عالی الهی را شعار می دانند و توصیه می کنند باید با شعور رفتار کرد و روحیه سلحشوری را کنار گذاشت و اصرار دارند با زبانی نرم تر با منتخب جدید صحبت شود و اگر کسی غیر از این رفتار کند فهم درستی از صحنه ندارد. هفته گذشته هم اشاره کردم که عده ای در داخل القا می کنند که ترامپ با آمریکا فرق دارد و اصرار دارند که مردم باور کنند وضعیت ایران با انتخاب بعضی از افراد در آمریکا بهتر خواهد شد؛ نه خیر آقا همه یکی هستند. آمریکا آمریکاست، هر کس که رئیس جمهورش باشد. همین امروز وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کردند.

ما آمریکا و سیاست های آمریکا را قاتل سردار شهید سلیمانی می دانیم و با آمریکا کنار نخواهیم آمد. رئیس جمهور آمریکا هر کس که باشد، با نقاب و بدون نقاب، باید این را بداند و خوب درک کرده باشد که از عزم و اراده ملت ایران در پاسداری از ارزش ها و آرمان هایش چیزی کم نشده و دشمنى با استکبار جهانى و صهیونیزم بین الملل، ذات ملت ایران است.

سیاست کلى نظام توسط رهبر معظم انقلاب تنظیم مى شود و تا آنجا که در بیان ایشان دیده ایم این بوده که مکرر در مکرر بحث مذاکره و تعاملی که منافع ملی و استقلال ملت را از بین ببرد را فرصت نمی دانند و اینگونه مذاکرات را منتفی می دانند. لذا عده ای برای جبران خرابی هایی که داشته اند با دو قطبی سازی های کاذب و تمسک به عباراتی مثل فرصت سازی و فرصت سوزی و … زمینه را برای از بین بردن استقلال و تن دادن به ذلت را فراهم نکنند.

خوب است یک بار مواضع منتخب جدید را درباره ایران به دقت مرور کنید و بعد ذوق زدگی از خود نشان دهید. ای کاش مثل سرداران بزرگی که در کشور در زمان های خاص باعث سربلندی و عزت ملت ایران شدند عمل کنیم. ۲۵ آبان یاد سردار ملی، ستارخان را گرامی می داریم. جا دارد از حرکت به موقع نمایندگان محترمی که برای جلوگیری از زیاده خواهی های آمریکا به فوریت طرح ۹ ماده ای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رای دادند تشکر کنیم.

مساجد استان نباید تعطیل باشد

نکته استانی: همان‌طور که قبلاً هم‌عرض کردم به بعضی از شاخص‌ها اشاره می‌کنم و البته در زمان انتخابات مطالب دیگری هم به حول و قوه الهی در صورت لزوم عرض می‌کنم. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها که باید همه مدنظر داشته باشیم در تمام انتخابات‌ها چه ریاست جمهوری، چه مجلس و چه شوراها مسئله قانون گرائی و التزام به قوانین است.

باید عملکرد افراد را در طول مدت فعالیتشان رصد و بررسی کنید که آیا خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانند یا نه. به تعبیر حضرت آقا قانون ریل حرکت است و اگر کسی بی‌قانونی کند یعنی از ریل خارج‌شده و این بسیار خطرناک است. مثلاً می‌بینیم به فلان کس فلان مسئولیت را داده‌اند و اختیاراتی هم دارد ولی اضافه بر آن و فراتر از قانون عمل کرده و یا قوانین را نقض می‌کند.

خلاف قانون افرادی را از اقوام و نزدیکانشان به کار می‌گیرند و یا خلاف قانون از چند جا حقوق دریافت می‌کنند، برخلاف قانون در مدیریت‌های دیگران دخالت و در اموال عمومی دخل و تصرف می‌کنند که اگر عزیزان موقع انتخاب دقت لازم را داشته باشند قسمتی از این اتفاقات واقع نمی‌شود. البته باز هم عرض می‌کنم در قانون انتخابات شوراها باید به‌ سرعت تصمیم‌گیری شود که در دوره بعد دچار خسارت بیشتر نشویم. توجه به قانون و عمل به آن را در افراد رصد کنید.

مطلب بعد راجع به نماز در مساجد است. با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و فاصله‌ای که بین اذان مغرب تا ساعت ۱۸ هست همه مساجد در امور جاری محله از قبیل کمک مؤمنانه و رسیدگی به اوضاع بهداشتی و کمک‌های پزشکی فعال باشند و برقراری نماز در صورت زرد بودن اوضاع با رعایت قوانین بلامانع است. تأکید می‌کنم مساجد استان باید به وظایف مهم دیگری که در محلات بر عهده‌ دارند با محوریت امام مسجد و کمک بسیج و دیگر اقشار ذیل دستورات ستاد ملی کرونا بپردازند.

خدایا فرج مولایمان ولی‌عصر ارواحنا فداه را نزدیک بگردان. بر معرفت و محبت و ولایتمان بر اهل بیت بیفزا. دست ما را در دنیا و آخرت از دامانشان کوتاه مفرما. بیماری و بلا مرتفع بگردان. گذشتگانمان، شهدا، امام شهیدان درجاتشان عالی بگردان. مشکلات مسلمین اصلاح بفرما. رهبر فرزانه و عزیزمان در پناه خود محفوظ بدار. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=1246

ثبت دیدگاه

  1. order cialis 5mg for sale cialis 5mg cheap natural pills for erectile dysfunction

  2. purchase duricef pill buy generic lamivudine online propecia over the counter

  3. buy fluconazole 200mg pill buy generic cipro order ciprofloxacin for sale

  4. order estrace without prescription order estradiol for sale buy prazosin online

  5. buy metronidazole 400mg generic metronidazole 200mg pill cephalexin sale

  6. purchase mebendazole pill buy cheap tretinoin tadalis 20mg for sale

  7. buy cleocin 300mg sale erythromycin 500mg sale buy ed pills usa

  8. oral nolvadex 10mg purchase budesonide online cheap buy ceftin 500mg generic

  9. amoxicillin 250mg ca purchase anastrozole generic order clarithromycin for sale

  10. careprost online buy robaxin generic trazodone 100mg pills

  11. clonidine cheap order catapres pills order tiotropium bromide 9 mcg generic

  12. suhagra 100mg tablet buy aurogra online sildenafil for men over 50

  13. buy minocycline 50mg pills buy generic terazosin over the counter buy pioglitazone 30mg for sale

  14. cost accutane 20mg buy amoxicillin 500mg online azithromycin for sale online

  15. purchase arava for sale sildenafil uk brand sulfasalazine 500mg

  16. buy generic tadalafil 10mg online cialis order tadalafil 10mg online

  17. azithromycin 500mg canada buy neurontin cheap gabapentin generic

  18. ivermectin 6mg otc deltasone 20mg oral purchase prednisone online

  19. buy lasix generic furosemide 100mg brand albuterol 2mg generic

  20. order ramipril without prescription buy generic altace 5mg oral arcoxia 60mg

  21. vardenafil 10mg drug tizanidine price hydroxychloroquine 400mg cost

  22. asacol 400mg over the counter buy astelin 10 ml without prescription avapro over the counter

  23. benicar us calan online buy buy divalproex sale

  24. clobetasol uk cordarone 100mg pills order amiodarone 100mg

  25. buy carvedilol without prescription cenforce generic order aralen 250mg online cheap

  26. cheap diamox 250mg purchase acetazolamide online cost azathioprine 25mg

  27. order lanoxin generic oral lanoxin 250 mg molnunat 200 mg cheap

  28. naproxen 500mg canada cost cefdinir order prevacid 15mg generic

  29. baricitinib 2mg pill olumiant generic how to get lipitor without a prescription

  30. albuterol cheap oral pantoprazole 20mg order phenazopyridine 200 mg online cheap

  31. cheap adalat 30mg buy fexofenadine 120mg pill buy fexofenadine pill

  32. order dapoxetine 90mg pills order xenical for sale oral xenical 60mg

  33. buy cheap generic metoprolol methylprednisolone drug medrol medication

  34. buy diltiazem generic zyloprim cost order allopurinol 100mg pill

  35. order aristocort 10mg without prescription buy clarinex 5mg for sale order claritin 10mg for sale

  36. order crestor 20mg generic oral crestor domperidone order

  37. how to get ampicillin without a prescription buy cipro 1000mg for sale buy metronidazole 200mg pill

  38. sumycin 500mg for sale buy flexeril 15mg pills buy baclofen paypal

  39. cost bactrim how to get keflex without a prescription buy cleocin without prescription

  40. toradol cost buy ketorolac cheap buy cheap generic propranolol

  41. buy erythromycin 250mg sildenafil 50mg sale oral tamoxifen 10mg

  42. buy clopidogrel online buy coumadin 2mg buy coumadin

  43. budesonide uk order cefuroxime 500mg pills buy bimatoprost tablets

  44. buy generic metoclopramide reglan 10mg us order generic nexium

  45. topamax 100mg cost buy topamax pill order levaquin for sale

  46. robaxin brand order sildenafil 100mg without prescription order sildenafil 50mg pill

  47. buy avodart 0.5mg pill buy meloxicam 7.5mg generic order meloxicam 7.5mg

  48. sildenafil 50mg tablet order aurogra sale order estrace 1mg online cheap

  49. buy celecoxib no prescription how to get celecoxib without a prescription ondansetron generic

  50. buy lamotrigine buy vermox 100mg pill buy minipress 1mg pills

  51. order aldactone 100mg pills order valacyclovir for sale buy valacyclovir no prescription

  52. cialis 5mg without prescription diflucan 200mg cost erectile dysfunction drug

  53. terbinafine 250mg us buy trimox 250mg generic how to get trimox without a prescription

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.