• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
25
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد؛

کشف مخدر شیشه در کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ می شوند!

  • کد خبر : 19865
  • 24 تیر 1402 - 19:11
کشف مخدر شیشه در کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ می شوند!
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بررسی های آزمایشگاهی نمونه کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ می شوند و به فروش می رسند وجود ماده خطرناک مت - آمفتامین (شیشه) در این فرآورده ها را اثبات می کند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر مریم دایی، مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در رابطه با داروهای لاغری غیرمجاز و عوارض جانبی آن ها گفت: به گزارش سازمان غذا و دارو، بررسی های آزمایشگاهی نمونه کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ می شوند و به فروش می رسند وجود ماده خطرناک مت – آمفتامین (شیشه) در این فرآورده ها را اثبات می کند.

وی افزود: نمونه هایی از کپسول های قاچاق و تقلبی که با ادعای فرآورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در شبکه های اجتماعی به فروش می رسند، حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد. منابع مختلف غیرمجاز، این فرآورده تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در سایت های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی از عطاری ها عرضه می کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: داروها و مکمل هایی از جمله متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پیتنت لاین، اولترا لیپولین، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، غیرمجاز و نامعتبر بوده و حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین هستند که عوارض جبران ناپذیری برای فرد مصرف کننده ایجاد می کنند.

دارایی بیان کرد: افزایش فشار خون، نارسایی قلبی، افزایش ضربان قلب و تپش قلب، سردرد، بی خوابی، واکنش های شدید حساسیتی، مشکلات کبدی، سرطان خون، لرزش، اسپاسم و گرفتگی عضلات از دیگر عوارض مصرف این داروها هستند و حتی می توانند خطر مرگ را برای فرد مصرف کننده به دنبال داشته باشند. این مکمل ها که با ادعای گیاهی و بدون عارضه بودن به فروش می رسند، می توانند منجر به اختلالات روانی و مشکلات گوارشی، دردهای شکمی، تغییر حس چشایی، خشکی دهان و … شوند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19865

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.