• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
9
مدیرعامل آبفای استان البرز:

کمبود آب شهر گرمدره برطرف شد

  • کد خبر : 20064
  • 26 تیر 1402 - 22:53
کمبود آب شهر گرمدره برطرف شد
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز از رفع مشکل کم آب شهر گرمدره با اتمام عملیات اجرایی طرح های جدید آبرسانی خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز از رفع مشکل کم آب شهر گرمدره با اتمام عملیات اجرایی طرح های جدید آبرسانی خبر داد و گفت: به دنبال افزایش جمعیت در این شهر و کاهش آبدهی منابع تامین آب این منطقه، میزان تولید آب در این شهر به حدود ۱۰۵ لیتر در ثانیه رسیده بود در حالیکه نیاز آبی حدود ۱۳۵ لیتر بوده است.

وی عنوان کرد: کاهش تولید منابع آب شرب از یک سو و اضافه شدن جمعیتی در خور توجه که در یک شهرک جدید ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی به مجموعه نیاز آبی شهر اضافه شده از سوی دیگر، همزمان با فصل گرما و پیک مصرف منجر به افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق به خصوص در گرمدره شمالی (ما بین جاده مخصوص و بزرگراه) شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز در تشریح اقدامات لازم برای جبران کمبود آب در گرمدره بیان کرد: از چند ماه قبل به دنبال اخذ مجوز حفاری چاه عمیق بودیم و اکنون این چاه وارد مدار شده است، ضمن اینکه اجرای خط انتقال آن نیز به پایان رسید.

نامداری مطرح کرد: در اقدامی مهم و با همکاری شهرداری گرمدره مقرر شد با اجرای بیش از پنج هزار متر لوله گذاری ۳۱۵ میلی متر، حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه آب به گرمدره منتقل شود و اکنون با اخذ مجوزهای لازم حفاری از سوی شهرداری، عملیات اجرایی آغاز شده و به زودی به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز وارد مدار شدن یک حلقه چاه کمکی از شهرداری با ظرفیت حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه و اعزام تانکرهای آبرسانی به منطقه برای استفاده مردم و نیز تغذیه مخزن ذخیره شهر را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کم آبی گرمدره برشمرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20064

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.