• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز:

کمبود برق و گاز، موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی می شود

  • کد خبر : 21781
  • 07 شهریور 1402 - 12:51
کمبود برق و گاز، موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی می شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان موجب شده که واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند که این موضوع موجب از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

به گزارش دیده بان البرز، سیف الله اسداللهی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در پارک علم و فناوری البرز گفت: پیش از احیای این واحدها باید چرایی راکد و نیمه فعال شدن آن ها را بررسی کنیم. عمده این واحدها به دلایلی همچون تحریم، کرونا، ناترازی بانک‌ها و … دچار مشکل شده‌اند که این ها قابل حل است.

وی عنوان کرد: تصمیمات خلق‌الساعه در بخش صادرات و واردات و گروه‌های ارزی سامانه صنعت و معدن برای واحدهای تولیدی مشکلاتی را ایجاد می‌کند که برطرف کردن آن از دست استان خارج است و به تصمیمات کلان در سطح وزارت اقتصاد، هیئت وزیران و حتی سران قوا نیاز دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه فرصت‌های صادراتی حتی پس از یک هفته هم جایگزین می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان موجب شده که واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند که این موضوع موجب از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

اسداللهی افزود: به دلیل همین مشکلات، سرمایه‌گذاران مراجعه و اعلام می‌کنند که در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند؛ قبل از احیای واحدها باید به فکر حل این مشکلات باشیم. البرز با دارا بودن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید ناخالص داخلی است که ۷۵ درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل اگر اعتبارات نهضت احیای واحدهای تولید هدفمند باشد می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

گفتنی است در این رویداد تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور (اینوتاد) در زمینه نهادهای تامین مالی، موسسات حقوقی و مشاوره مدیریت و استارتاپ ها و پلتفرم های حوزه احیا امضا شد.

این تفاهم نامه بین سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و نهضت احیای واحدهای راکد با هدف همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در حوزه استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه سازمان و جهاد دانشگاهی به منظور احیای مبتنی بر نوآوری واحدهای اقتصادی منعقد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21781

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.