• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

گردشگری شهر، در نگاه شهروند/مسابقه عکاسی از آثار تاریخی و فرهنگی هنری کرج برگزار می شود

  • کد خبر : 3506
  • 18 بهمن 1399 - 12:42
گردشگری شهر، در نگاه شهروند/مسابقه عکاسی از آثار تاریخی و فرهنگی هنری کرج برگزار می شود
رئیس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی از آثار فرهنگی، هنری و تاریخی شهر کرج با رویکرد شناخت پتانسیل های گردشگری این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محسن موسیوند، رئیس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری این شهر گفت: ظرفیت های گردشگری کرج به نوبه خود، از نظر تاریخی و فرهنگی هنری دارای غنای خاصی است که باید با انجام اقدامات گوناگون و برگزاری رویدادهای متفاوت، نسبت به شناخت آنها توسط شهروندان تلاش کرد.

وی اعلام کرد: در همین راستا مجموعه مدیریت شهری و در ذیل آن سازمان فرهنگی در نظر دارد مسابقه عکاسی شهروند با رویکرد گردشگری را برگزار کند. این فراخوان به منظور جذب مشارکت حداکثری شهروندان در این برنامه فرهنگی و هنری، بر آن است تا ابنیه و آثار تاریخی، فرهنگی و هنری و پتانسیل های گردشگری کرج را توسط علاقه مندان معرفی کند. 

رئیس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج افزود: شهروندان کرجی می توانند از طریق گوشی تلفن همراه، عکس های خود را طبق متن فراخوان به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند و به قید قرعه از جوایز نفیسی بهره مند شوند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج مراجعه کنند.

موسیوند کمک به شناخت و فرهنگسازی برای حفظ میراث طبیعی و تاریخی کرج، معرفی منابع طبیعی و میراث تاریخی شهر و ترغیب شهروندان به مقوله گردشگری را از جمله اهداف فراخوان عکاسی با گوشی تلفن همراه دانست و گفت: آیین ها و رسوم بومی و محله ای کرج، میراث تاریخی، مذهبی و گردشگری، بوم گردی و طبیعت شاخص شهر و باغ های کرج موضوعات این مسابقه هستند.

وی با بیان اینکه شرکت برای عموم علاقه مندان به عکاسی آزاد است، اذعان کرد: هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه اثر در قالب فایل زیپ به ایمیل karajfarhangi@gmail.com ارسال کند. ارسال عکس توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت عکس است و در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت کننده موردنظر از رقابت حذف و عواقب قانونی و حقوقی را متقبل خواهد شد.

رئیس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه ذکر اطلاعات سوژه از جمله شهر، منطقه، اسم فضا یا بنا و … الزامی است، افزود: هرگونه تغییر و دستکاری که بر جنبه های استنادی عکس خدشه وارد کند غیرقابل قبول است، تغییرات در حد اصلاح رنگ و نور و برش عکس پذیرفته می شود.

موسیوند متذکر شد: حجم هر عکس بیشتر از ۶ مگابایت نباشد و فرمت jpeg باشد. برگزار کننده مجاز به استفاده از عکس و تصمیم گیری های لازم است. تمامی عکس های ارسالی باید در محدوده جغرافیایی شهر کرج باشند. علاقه مندان می توانند حداکثر تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند.

رئیس اداره امور فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج زمان داوری و اهدای جوایز را ۲۵ الی ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد و ادامه داد: به نفر اول مسابقه لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم لوح تقدیر و ۱۵میلیون ریال وجه نقد و نفر سوم نیز لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.