• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
13
رئیس شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار:

یکبار برای همیشه تکلیف نحوه جمع آوری زباله ها را مشخص کنید

  • کد خبر : 19273
  • 11 تیر 1402 - 15:31
یکبار برای همیشه تکلیف نحوه جمع آوری زباله ها را مشخص کنید
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: آقای شهردار تکلیف موضوع نحوه جمع آوری زباله ها را مشخص کنید و یکبار برای همیشه یک اقدام موثر، خوب و مناسب رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج امروز در ابتدای یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی شورا ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: امیدواریم مجموعه شهرداری کرج در حوزه های فرهنگی، فضاسازی و بصری، برنامه ریزی ها و اقدامات خوبی در شأن عید بزرگ سعید غدیر خم رقم بزند و هرآنچه که در توان دارد را برای بهتر برگزار شدن مراسم و شعائر این روز ارائه دهد زیرا ما هر چه داریم و هر چه هستیم، از این روز مبارک است.

وی با اشاره به اینکه شاید نکات مهمی وجود داشته باشد که با توجه به آن ها بتوانیم نقاط عطفی را در آینده با آن نشانه بگیریم و برای تحقق برخی اهداف برنامه ریزی های مناسب داشته باشیم، مطرح کرد: نقد، قضاوت، نوع نگاه و موضوعات دیگری که در راستای برخی مسائل پیش می آید، حق قانونی کنشگران اجتماعی و مطالبه گران است و برای فرد مقابل نیز حقوقی وجود دارد اما آنچه که در این زمینه اهمیت دارد، این نیست که چه کسی می گوید، بلکه این است که چه می گوید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته طی این دو سال، برخی موضوعاتی که اعضای شورا همواره آن ها را پیگیری می کردند، روی زمین مانده که باید به آن ها پرداخته شود. پس از فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان البرز، خجالت می کشم که به شهردار بگویم باید یا نباید این کار را انجام دهی. به نظرم ما نباید به گونه ای عمل کنیم که مواردی که وظیفه ذاتی ماست، به دغدغه ای در شهر تبدیل شود که امام جمعه مجبور شود دغدغه مندانه در این زمینه صحبت کند.

قاسم پور عنوان کرد: امروز کنشگران اجتماعی و رسانه ها به طور طبیعی بر اساس رسالت خود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج را مورد نقد قرار می دهند و ما باید از هر فرصت و نگاهی برای بهبود شرایط موجود استفاده کنیم. اینکه به دنبال خاموش کردن منتقدین باشیم، اقدام درستی نیست؛ باید نقدها را بپذیریم که نقدهای صورت گرفته در حوزه پسماند به جا بوده و عملیات انجام شده صحیح نبوده است؛ ما نیز در این دو سال، به کرات به این موضوع پرداخته ایم.

شهرداری کرج در حوزه پسماند و جمع آوری زباله موفق نبوده است

وی تصریح کرد: آقای شهردار شما و مجموعه تحت امرتان، در حوزه پسماند و جمع آوری زباله موفق نبوده اید که عمده دلایل آن به مدیریت و نوع نگاه مجموعه شما به موضوع جمع آوری زباله، پسماند و تمیزی شهر بر می گردد. قطعا حرکاتی در این زمینه صورت گرفته و اینکه بگوییم هیچ اقدامی انجام نشده است، منصفانه نیست اما اقداماتی که اثربخشی آن ها منتج به رضایت مردم شده باشد، رقم نخورده و این حوزه بررسی، همیت و تلاش بیشتر و اقدامات موثر را می طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: پس از جمع آوری سطل های زباله از درب منازل، شهروندان همچنان مستاصل هستند که زباله های خود را کجا باید بگذارند. پسندیده نیست که مدیرکلی از یکی از دستگاه ها، همه مجموعه ما را زیر سوال ببرد و اقدامات پینگ پنگی صورت گیرد و سپس موضوع تکذیب شود. آقای شهردار این مشکل با حرف و شعار حل نمی شود؛ مانند یک بازی فوتبال، زمان گذشته، وقت اضافی هم تمام شده و شما بازنده شده اید اما فکر می کنید بازی همچنان ادامه دارد.

قاسم پور متذکر شد: آقای شهردار یکبار برای همیشه این موضوع را رفع کنید، در غیر این صورت با اجرای طرحی مشترک در این زمینه، سطل های زباله را به درب منازل مردم بازگردانید. چه اقدامات اجرایی دقیقی در این زمینه انجام شده است؟ هنوز در حال آزمون و خطا هستیم و ما که وظیفه اجرایی بر عهده نداریم، فقط می توانیم پشت این میکروفن داد بزنیم و پاسخ همه سوالات و مسائل را بدهیم. اجرای این طرح روزی تصویب شده و امروز نیز باید برای اصلاح آن برنامه ریزی شود.

وی ضمن درخواست از شهردار کرج برای ارائه یک برنامه مدون در این زمینه تا جلسه آینده به شورای اسلامی شهر به منظور بررسی آن در کمیسیون تخصصی و حصول نتیجه اظهار کرد: دومین سال است که ما روی این صندلی ها نشسته ایم و عموما بجای شهرداری از همه عذرخواهی می کنیم؟ دوستان حواسشان هست؟ هر اتفاقی که رخ می دهد، من مجبورم سر خود را پایین بیندازم و عذرخواهی کنم. امید است این آخرین نطق برای این موضوع باشد و در جلسه آینده برنامه شما بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: آقای شهردار تکلیف موضوع جمع آوری زباله ها را مشخص کنید و یکبار برای همیشه یک اقدام موثر، خوب و مناسب رقم بزنید. علیرغم اقداماتی که تاکنون انجام شده، فعالیت ها به موقع، درخور و دارای خروجی نبوده است که امیدواریم با ارائه برنامه از سوی شهرداری، حداقل یک مشکل مردم حل و این موضوع یکبار برای همیشه تمام شود.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19273

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.