• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

۲۴۶ نفر سارق طی ۷۲ ساعت گذشته در البرز دستگیر شدند/ کاهش ۲۴ درصدی سرقت ها در استان

  • کد خبر : 29821
  • 06 مرداد 1403 - 13:28
۲۴۶ نفر سارق طی ۷۲ ساعت گذشته در البرز دستگیر شدند/ کاهش ۲۴ درصدی سرقت ها در استان
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و متلاشی شدن ۳۰ باند سرقت و دستگیری ۲۴۶ سارق و ۲۳ مالخر اموال مسروقه طی ۷۲ ساعت گذشته در این استان خبر داد و گفت: امسال شاهد کاهش 24 درصدی سرقت ها در البرز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس البرز که در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برپا شد، از اجرای یازدهمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: این طرح در راستای مبارزه جدی با سارقان، مالخران اموال مسروقه و اراذل و اوباش برگزار شد.

وی از شناسایی و انهدام ۳۰ باند سرقت و دستگیری ۲۴۶ سارق و ۲۳ مالخر اموال مسروقه و اعتراف به ۴۷۵ فقره سرقت به عنف خبر داد و بیان کرد: ۴۱ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز کشف و ۱۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت دارای پلاک مخدوش توقیف شدند. دستگیری سارقان لوازم منزل و کشف ۳۳۹ قلم انواع لوازم مسروقه از دیگر اقدامات انجام شده پلیس البرز است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف ۲۲۰ فقره سرقت ECU‌ از خودروها و ضمن اعلام اینکه افرادی که دستگاه ECU خودروی آنها به سرقت رفته به پلیس آگاهی البرز مراجعه کنند، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۵۵ کارتن سیگار قاچاق و بیش از ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۱۷۳ نفر خرده فروش نیز دستگیر و ۱۱ قبضه سلاح سرد و ۸۰ گوشی همراه سرقتی کشف شد.

سردار هداوند از دستگیری ۲۹ نفر اراذل و اوباش در استان البرز طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و ارزش ریالی اموال مکشوفه در این طرح را حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام و‌ خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده تاکنون به بیش از ۴۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند. طی این مدت از ۳۷۱ واحد ضایعاتی در سطح استان نیز بازدید به عمل آمد و ۱۷ واحد که بعضا اقدام به خریداری اموال سرقتی می کردند، پلمب شدند.

وی با تاکید بر اینکه این ماموریت ها و اجرای این گونه طرحها ماهانه برای همه پلیس های استان در نظر گرفته می شود و هدف از اجرای آن نیز افزایش آسایش شهروندان و ناامن کردن محدوده فعالیت سارقین است عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت ها در البرز بوده ایم. شهروندان نیز موارد مشکوک و مخل امنیت را به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص اجرای طرح استفاده از پابند الگترونیکی برای سارقان نیز توضیح داد: با اجرای طرح مذکور در خصوص سارقانی که بیش از چهار بار مرتکب سرقت شده اند، بسیاری از آنها در انجام جرائم محدود شده اند. ما نیز همچنین در حال رصد این افراد هستیم و با اجرای این طرح ناامنی خوبی برای سارقان دارای پابند ایجاد شده است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.