• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5
نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس خبر داد؛

انتقال ۲۵ میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به غرب استان البرز

  • کد خبر : 18246
  • 17 خرداد 1402 - 15:36
انتقال ۲۵ میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به غرب استان البرز
نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزارت نیرو مقرر شد 25 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به غرب استان البرز یعنی ساوجبلاغ و نظرآباد منتقل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، علی حدادی، نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی امروز در آئین افتتاح پروژه های شهری نظرآباد مطرح کرد: اولین خواسته ای که از شهردار نظرآباد داشتیم، دقت و توجه ویژه او به مناطق محروم این شهرستان از جمله مفتح، رسالت، علی آباد، سید جمال و صالح آباد بود.

وی احداث پارک بانوان در این شهرستان را یکی از مطالبات درخواستی از شهردار نظرآباد دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای سبز این مجموعه یکی از ظرفیت های خوب شهرستان نظرآباد محسوب می شود، تاکید ما بر آن بود که با ساخت این پارک، آسیبی به درختان این محدوده وارد نشود و با حفظ فضای سبز، بستر خوبی برای نشاط، شادابی و ورزش بانوان فراهم شود.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همدلی و انسجام موجود در این شهرستان بیان کرد: با روحیه جهادی که امام خمینی (ره) به ما آموختند، می توانیم در عرصه های مختلف در راستای کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم. تمام تلاش دولت و مجلس نیز بر حرکت در مسیر امیدافزایی است.

حدادی مطرح کرد: از جمله مهمترین فعالیت های محوری شهرستان نظرآباد، پس از تولید گندم، کلزا و زعفران، می توان به تولید شیر در دامپروری های بزرگ اشاره کرد. دو شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد نیز در حال فعالیت هستند و سومین شهرک صنعتی در حال احداث است. یکی از مواردی که در این شهرستان به آن نیاز داریم، دسترسی به جاده غدیر است که می تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به صدور دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور در این زمینه خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان، انتقال آب سد طالقان به نظرآباد بود که در این راستا بر اساس مذاکرات صورت گرفته با وزارت نیرو مقرر شد ۲۵ میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به غرب استان البرز یعنی ساوجبلاغ و نظرآباد منتقل شود.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان نظرآباد هم با مشکل کمبود آب و هم با معضل آلودگی آب مواجه هستیم، اظهار کرد: با دستور ویژه وزیر نیرو، خط انتقال آب شرب سد طالقان به نظرآباد در حال نهایی شدن است که این اقدام می تواند حرکت خوبی در راستای امیدافزایی در جامعه باشد.

حدادی ایجاد فاضلاب شهری نظرآباد را یکی از موارد مهم در دستورکار مدیرکل آبفای استان البرز دانست و با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با رئیس راه آهن کشور گفت: دو پروژه در حوزه راه آهن داریم؛ یکی از آن ها پروژه نیمه تمام پل راه آهن هشتگرد است که وزیر کشور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داد و دیگری نیز احداث ایستگاه راه آهن نظرآباد به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم است.

وی ساخت پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی و بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد را از جمله پروژه های حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: زمین موردنیاز تهیه شده و سایر اقدامات لازم در حال انجام است. امسال خبرهای خوبی برای مردم نظرآباد داریم که از جمله آن ها می توان به اتصال آب سد طالقان به نظرآباد و احداث فرهنگسرای امام علی (ع) اشاره کرد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18246

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.