• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

سامانه بارشی تا جمعه در البرز فعال است

  • کد خبر : 18254
  • 17 خرداد 1402 - 14:23
سامانه بارشی تا جمعه در البرز فعال است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تداوم فعالیت سامانه بارشی در این استان تا روز جمعه خبر داد و گفت: وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار، رعد و برق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: پیرو هشدار اداره کل هواشناسی البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط بارش تگرگ و در نقاط مستعد و خیزش گرد و خاک که از روز دوشنبه ۱۵ خرداد آغاز شده، تا روز جمعه ۱۹ خرداد ادامه دارد.

وی مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و محلی آن به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب از پنجشنبه تا جمعه در استان البرز، وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار، رعد و برق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه این سامانه همه استان البرز را در برمی گیرد، افزود: آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه و خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی از جمله مخاطرات این سامانه است.

غفاری، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا را از دیگر مخاطرات این سامانه برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به این موارد، محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی را توصیه کرد.

خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به بخش کشاورزی از دیگر توصیه های وی به شهروندان و مسئولان برای روزهای آتی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18254

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.