• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8
در جریان سیل اخیر؛

همه خودروهای غرق شده در سد کرج، فاقد سرنشین بودند

  • کد خبر : 18657
  • 25 خرداد 1402 - 12:21
همه خودروهای غرق شده در سد کرج، فاقد سرنشین بودند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر احتمال غرق شدن تعدادی خودرو به همراه مشخصات آن ها مطرح شده بود که همه این خودروها کشف شده اند و هیچ یک سرنشین نداشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در جریان بازدید خبرنگاران از مناطق سیل زده جاده کرج – چالوس، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بخشداری آسارا برگزار شد، با اشاره به اینکه استاندار از همان دقایق اولیه وقوع سیل، مستقیما عملکرد ما را رصد می کرد، از بومیان منطقه که شناخت کافی از منطقه داشتند و به تیم های هلال احمر کمک کردند، قدردانی کرد.

وی افزود: در لحظات اولیه متوجه شدیم بالغ بر یک هزار خودرو از محدوده تونل شماره یک، پیچ سوم، بعد از خوزنکلا تا دره تکاوران و تونل شماره ۶ گرفتار شده اند که در ساعات اولیه، با هماهنگی های انجام شده با اداره کل راهداری و پلیس راهور و مدیریت بحران استانداری، حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۰۰ نفر رهاسازی و بیش از ۵۰۰ نفر از در راه ماندگان، با هماهنگی با بخشداری، در اماکنی مانند پایگاه های بسیج، مساجد و … اسکان موقت دو تا سه ساعته داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد: پس از حدود چهار ساعت، با هماهنگی شهرداری و مدیریت بحران، چند دستگاه اتوبوس به منطقه اعزام و افراد رهاسازی شدند. تعدادی از رانندگان تمایل داشتن کنار خودروی خود باشند و تعدادی را نیز نمی شد از مناطق صعب العبور به مناطق پایین دست و امن انتقال داد که تیم فنی کوهستان هلال احمر که در منطقه حاضر بود، اقدام به توزیع اغذیه و امکانات اولیه میان این افراد کردند.

به گفته خلفی، در ساعات اولیه وقوع این حادثه، مصدومیت ۱۹ نفر و سقوط ۶ نفر در آب اعلام شد که همه توسط تیم های هلال احمر نجات یافتند و به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل و فردای آن روز نیز مرخص شده و حدود ۱۳ نفر نیز با هماهنگی اتوبوس آمبولانس اعزام اورژانس، به صورت سرپایی در محل درمان شدند. در پی این حادثه، حدود ۶۴ نفر نیروی عملیاتی، سه پایگاه ثابت، یک پایگاه کوهستان و دو گشت سیار در محل حاضر شدند.

وی از اعزام هفت دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی ست نجات و ۱۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه در ساعات اولیه خبر داد و اظهار کرد: سیل اخیر تا به این لحظه، فوتی نداشته و فقط مفقودی یک خانم حدودا ۴۲ ساله و آقای حدودا ۳۵ ساله اعلام شد که با توجه به کشف خودروی آن ها در اطراف تونل شماره دو، متوجه شدیم که تیم های جستجو نجات هلال احمر باید بیشتر در این منطقه تمرکز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد: از آن روز، تیم های جستجو و نجات در قالب ۹ قلاده سگ، یک تیم زنده یاب و دستگاه زنده یاب، یک تیم هلی شات و جستجوی هوایی و سه تیم فنی کوهستان در نقاط مختلف مشغول جستجو و نجات هستند تا بتوانند خودروها، افراد یا هر شیئی که مفقود شده را پیدا کنند.

خلفی افزود: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر احتمال غرق شدن تعدادی خودرو به همراه مشخصات آن ها مطرح شده بود که همه این خودروها کشف شده اند و هیچ یک سرنشین نداشته اند. پلاک ها و مدارک این خودروها توسط تیم های تخصصی از ماشین ها خارج و تحویل پلیس راهور شدند. با صاحبان و مالکان آن ها نیز تماس گرفته و از صحت و سلامت آن ها اطمینان حاصل شد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18657

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.