• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
12
امام جمعه ماهدشت:

بجای دعوا بر سر حلقه دره و ایجاد مافیا، برای مردم کار کنید

  • کد خبر : 18665
  • 26 خرداد 1402 - 15:49
بجای دعوا بر سر حلقه دره و ایجاد مافیا، برای مردم کار کنید
امام جمعه ماهدشت گفت: بجای دعوا بر سر مکان پر درآمد حلقه دره و ایجاد مافیا و ... برای مردم کار و شرکت های دانش بنیان را به این موضوع وارد کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: بالاترین نوع استعمار این است که ملتی آنچنان برده و اسیر شوند که حتى حق فكر كردن، انديشيدن و ايمان قلبى به كسى يا مكتبى را نداشته باشند. اين همان برنامه‏اى است كه در استعمار نو نيز دنبال مى‏ شود.

وی افزود: استعمارگران تنها به استعمار اقتصادى، سياسى و اجتماعى قناعت نمى‏كنند، بلكه سعی دارند ريشه‏هاى كار خود را با استعمار فكرى تقويت کنند. در كشورهاى سرمايه‏دارى غرب كه برخی گمان مى‏كنند حداقل استعمارى از نظر فكر و انديشه وجود ندارد و هر كس مى‏تواند آزادانه تفكر و انتخاب کند، اين موضوع به صورت ديگرى انجام مى‏شود.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: سرمايه‏داران بزرگ با تسلط كامل بر مطبوعات مهم، راديوها، تلويزيون ها و به طور كلى وسال ارتباط جمعى، مقاصد و افكار خويش را در لباس آزادى فكر بر مردم تحميل مى‏كنند و با شستشوى مداوم مغزى مردم، آن ها را به سمت هدفی كه مى‏خواهند مى‏كشانند و اين بلاى بزرگى است براى دنياى معاصر که حقیقتا وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه ای که فرعون برای مبارزه با ساحرانی که به حضرت موسی (ع) ایمان آورده بودند در پیش گرفت، ادامه داد: آن يك برنامه عمومى در مبارزات ناجوانمردانه جباران با طرفداران حق بود که اکنون نیز در جریان است؛ از يك سو از حربه تهمت استفاده مى‏كنند تا موقعيت حق طلبان را در افكار عمومى تضعيف كنند و از سوى ديگر بر زور، قدرت و تهديد به قتل و نابودى تکیه می کنند تا اراده آن ها را درهم بشكنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مطرح کرد: اما هیچ یک از اين دو حربه در طرفداران راستين حق كارگر نشد و نبايد شود. ساحران در برابر هیچ یک از دو حربه فرعون از ميدان در نرفتند و يك‏دل و يك جان در پاسخ او چنين گفتند: ما به سوى پروردگار خود بازمى‏گرديم. در زمان ما خداوند، هدف دشمنان و مستکبرین را روشن و ابزاری که آن ها برای پیشبرد اهدافشان دارند مانند تهمت و تهدید را مطرح می کند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه خداوند در مقابل این ها، راه نجات را نیز به ما نشان داده است، اظهار کرد: اگر مانند ساحران در میدان دست خالی هستید و در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و پر از حقد و کینه ایستاده، این ایمان، صبر و استقامت شماست که نجات بخش است. امام عزیز ما این راه را در عصر کنونی به ما نشان داد و مردم ما با ایمان، صبر، استقامت و امید به خدا و وعده های او در دوران دفاع مقدس مقابل تمام کفر و استکبار ایستادند و فتح الفتوح کردند.

وی افزود: اکنون هم همان نسخه که در دوران اول انقلاب جواب داده، کارساز است. تنها علت دشمنی آن ها با ما ایمان، دین و یکتاپرستی ماست که اگر دست از ایمان و اسلام برداریم، آن ها ساکت خواهند شد که البته کور خوانده اند. اگر دشمنان دست بر نقاط قوت ما گذاشته اند که یکی از آن ها مسئله عفاف و حجاب است، به همین دلیل است که مسیر فرعون را در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: با توجه به اینکه اصل و حقیقت توجه به زن و قرار دادن او در جایگاه اصلی خود تنها در آئین اسلام رخ می دهد و تحت احکام این دین است که زن می تواند آزادانه زندگی کند، آن ها ابتدا به دین، آئین و احکام اسلام تهمت می زنند. جوانان باید با تفکر و اندیشه در عقاید اسلام، قدرت اندیشه خود را بر اندیشه پوچ غربی غالب کنند.

امام جمعه ماهدشت تاکید کرد: نسل جوان همچنین باید با معنویت به قلب خود قدرت بدهند تا قدرت رسانه ای دشمن و شیاطین را مغلوب کنند و در نهایت در این جبهه که دشمن تهاجم کرده نیز ما با ایمان و باور به وعده های خدا و تلاش غالب خواهیم بود.

وی حلقه دره را یک معدن طلای بسیار ارزشمند دانست که با مدیریت نامناسب و پر از خطا مدیریت می شود و خاطرنشان کرد: با عدم ثبات مدیریتی، نگاه های کوتاه مدت و تصمیم گیری های آنی و مدیریت نادرست، استان البرز همچنان از این موضوع رنج می برد. به جای دعوا بر سر این مکان پر درآمد و ایجاد مافیا و … برای مردم کار و شرکت های دانش بنیان را به این امر وارد کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: از هر بخش مرکز حلقه دره از جمله گاز متان، پردازشی که صورت می گیرد، کود کمپوستی که تولید می شود اما در داخل استان استفاده نمی شود، شیرابه ای که می تواند بازیابی شود و … می توان کسب درآمد و ایجاد شغل کرد. در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای، یک شرکت دانش بنیان حضور داشت که با استفاده از فناوری پلاسما به حوزه تصفیه شیرابه زباله ورود کرده بود.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: مطمئن باشید اگر قصد شما کار و تلاش برای مردم باشد، مسئله حل می شود که البته زودتر از این ها باید حل می شد. به حدی علم پیشرفت کرده که بهانه های عدم مدیریت موضوعاتی مانند پسماند فاضلاب و پسماند زباله موضوعاتی خنده دار و مشمئزکننده ای است. مردم در شهرک پیام از بوی بد حلقه دره رنج می برند.

وی با تاکید بر اینکه کار را به کاردان بسپارید؛ وحی نازل نشده که با همین فرمان باید آنجا مدیریت شود، عنوان کرد: در جریان بارش های شدید هفته گذشته، مشکلاتی از جمله قطعی آب در برخی شهرها و مناطق تهران و کرج به وجود آمد که با تلاش شبانه روزی موضوعات مدیریت شد اما نیاز است که همه مردم با مدیریت صحیح مصرف آب، به حل این مسئله و مدیریت افت فشار آب کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: با اینکه ماهدشت در حوزه دامداری و کشاورزی از رتبه خوبی برخوردار است، اما به دلیل کم توجهی ها با مشکلاتی مواجه شده که نیاز است منطقه ماهدشت دوباره به دوران اوج خود در حوزه های دامداری و کشاورزی بازگردد. بی شک مدیریت انقلابی، جهادی و شبانه روزی این موضوع را حل و فصل خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18665

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.