• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

نوه های شهدا، در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند

  • کد خبر : 19689
  • 21 تیر 1402 - 13:42
نوه های شهدا، در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: نوه های شهدا با توجه به اینکه فرزندان شهدا را به‌عنوان والدین در کنار خود دارند، می توانند موفق‌تر از فرزندان، سیره، روش و منش شهدا را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در اجتماع بزرگ نوه شهیدی ها که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: فرزندان شهدا در نوجوانی تنها پشتوانه زندگی خود را از دست داده و با تلاش و کوشش روی پای خود ایستاده و امروز موجب افتخار جامعه شده اند.

وی افزود: نوه های شهدا با توجه به اینکه فرزندان شهدا را به‌عنوان والدین در کنار خود دارند، می توانند موفق‌تر از فرزندان، سیره، روش و منش شهدا را در جامعه ترویج دهند. در این سرزمین باید از این ایده، انرژی و اعتقاد به اصل و موضوع شهادت نه فقط برای جنگ و دفاع سرزمینی بلکه برای ارتقای اخلاقیات، انسانیت و خوب زیستن در جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه این امر محقق نمی شود مگر به وسیله کسانی که از نسل شهدا و علاقه مند به مسیر آن ها هستند، مطرح کرد: برگزاری این مراسم و گرد هم آوردن نوه‌های شهدا حرکتی آغازین برای یک اقدام بزرگ فرهنگی است که امیدواریم در آینده توسعه یابد و منشأ یک تحول و حرکت موثر باشد.

رستمیان عنوان کرد: شهدایی که امروز نوه‌هایشان در این محفل حضور دارند، در زمان شهادت جوانانی بودند که اکنون در قرب الی‌الله به سر می‌برند. با توجه به اینکه در جامعه امروز فاصله بین نسلی و فکر و اندیشه ها به دلیل استفاده از تکنولوژی و ابزارهای روز ایجاد شده، برگزاری گردهمایی نوه های شهدا بسیار تاثیرگذار است؛ البته این فاصله ها در حوزه ایثار، شهادت و مجاهدت ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی، شهدا کسانی بودند که در مقطعی از زمان تشخیص دادند و در عنفوان نوجوانی و جوانی و زمانی که دوران غرور و توانمندی ‌آن ها بود، تمام داشته‌ها و انرژی خود را گذاشتند و از آن‌ها برای رقم زدن یک اتفاق و جریان فرهنگی نشأت گرفته از جریان عاشورا استفاده کردند و در برابر دشمنانی که اهداف شومی در سر داشتند ایستادند که اگر به اهداف خود می رسیدند ما امروز در این جایگاه نبودیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به برگزاری این گردهمایی به همت موسسه فرهنگی شهید منصوری و فرزند شهید منصوری افزود: فرزندان شهدا نیز به این فکر کردند که حرکتی را آغاز کنند تا نوه های شهدا با سیره، روش، مرام و مسلک شهدا آشنا شوند که اقدامی بسیار باارزش است. دریافت ذهنی نوجوانان دهه ۹۰ از اطلاعات گوناگون و پردازش آن‌ها برایشان سخت است زیرا متناسب با سن عقلی آن ها نیست.

رستمیان ادامه داد: یک کودک ۱۰ ساله به اطلاعاتی دسترسی دارد که روزانه از تمام سیستم‌ها و امکانات و پلتفرم ها وارد می شود و قابل ‌هضم نیست. اگر این ذهنیت و تفکر در مسیر خوبی و زیبایی‌های برگرفته از وجود شهیدان و سیره و سلوک و جوانمردی آن ها در دسترس این نوجوانان قرار گیر ، به او برای پردازش درست اطلاعات کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم در بنیاد شهید هم برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای این گونه برنامه ها صورت گیرد و از ظرفیت نوه های شهدا استفاده شود تا به رسالت شهدا عمل کنند و این مسیر مغفول نماند. شهدا افرادی زمینی بودند و متفاوت با دیگر انسان‌ها نبودند اما شناختشان از اعتقاداتی که داشتند آن‌ها را در این مسیر قرار داد و افتخارات بیشماری را برای این مرز و بوم رقم زدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: کشور ما در طول ۵۰۰ سال اخیر همیشه هدفی برای هجمه دشمنان و به همین دلیل نیازمند روحیه ایثار و مجاهدت بوده که در دوران انقلاب اسلامی، این روحیه در وجود جوانانی تبلور یافت که دنیا را به چالش کشیدند و در مقابل تمام ابزاری که در اختیار دیگران بود، با اعتقاد و ایمان و شناخت خود برگی را در تاریخ رقم زدند که قرن‌ها به‌عنوان یک سرمایه و افتخار در این کشور خواهد ماند.

رستمیان با بیان اینکه شهدا ذهنیت های موجود از عهدنامه های گذشته در از دست دادن عرصه های سرزمینی را پاک کردند و در برابر زیاده خواهی مستکبران ایستادند، خاطرنشان کرد: هر جوانی را که از دست دادیم ارزش وجودی بالایی در برابر خواسته‌های غربی‌ها بود؛ اگر این حرکت‌ها با استراتژی هدف‌دار در یک زمان مشخص و با نقش دادن به آن ها مدیریت نشود، شاید در گذر زمان خروجی نداشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19689

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.