• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
7
رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز:

همسان سازی حقوق، مهمترین دغدغه بازنشستگان است

  • کد خبر : 19859
  • 24 تیر 1402 - 18:42
همسان سازی حقوق، مهمترین دغدغه بازنشستگان است
رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز خواستار بررسی دوباره لایحه همسان سازی حقوق شاغل و بازنشسته در مجلس شورای اسلامی، استفاده از تمام ظرفیت های دولتی برای ایجاد رفاه در زندگی بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی شد.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا جلالی، رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز در مراسم پاسداشت بازنشستگان این استان البرز که به میزبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، گفت: نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در سال ۱۳۸۶ به پیشنهاد صندوق بازنشستگی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هجدهمین دوره از مراسم پاسداشت بازنشستگان برگزار شده است، افزود: صندوق بازنشستگی وظیفه خود می داند که این مراسم را هر ساله برگزار کند، اگر چه تکریم واقعی از بازنشستگان، تامین آتیه امیدبخش برای آن هاست و دولتمردان وظیفه دارند بازنشستگان را پس از ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت و فعالیت، تکریم و شرایط معیشتی مناسبی را برای آنان فراهم کنند.

رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز با بیان اینکه از نظر ما تمام بازنشستگان که با صبرُ بردباری و شکیبایی، شرایط سخت معیشتی را تحمل و زندگی خود را اداره می کنند، نمونه و شایسته تقدیر هستند، بر ضرورت قانونی شدن لایحه همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشسته ها تاکید کرد و گفت: دولت طبق ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه مکلف بود که عدالت پرداخت ها را بین شاغلان و بازنشسته ها رعایت کند.

جلالی ادامه داد: این قانون چند سال اجرا شد و بازخوردهای مثبتی داشت اما به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم، در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ منقضی شد و بار دیگر اختلاف بین پرداختی به شاغل و بازنشسته و حتی بین بازنشسته های قدیم و جدید، نمود پیدا کرد.

وی خواستار بررسی دوباره لایحه همسان سازی حقوق شاغل و بازنشسته در مجلس شورای اسلامی، استفاده از تمام ظرفیت های دولتی برای ایجاد رفاه در زندگی بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی شد و بیان کرد: تقویت این صندوق ها نه تنها موجب پرداخت به موقع حق و حقوق بازنشستگان می شود بلکه سرمایه ای برای آتیه بازنشسته ها نیز هست.

جلالی از انعقاد قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری با بیمه آتیه سازان در خصوص بیمه تکمیلی خبر داد و افزود: بر اساس این قرارداد، پس از بررسی و تایید مدارک بازنشسته، صندوق بازنشستگی با مشارکت خود بازنشسته، مبالغ را پرداخت می کند. این فرآیند تا زمانی ادامه دارد که مشکل کمبود اعتبار دولت حل شود و سازمان ها و دستگاه ها بتوانند حق بیمه تکمیلی بازنشسته را پرداخت کنند.

رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز خاطرنشان کرد: در سال جاری سقف تعهدات عمل های جراحی سبک و سنگین حذف شده و هر چقدر که هزینه شود، صندوق بازنشستگی مبلغ را به بازنشسته پرداخت خواهد کرد. سقف پرداختی سایر هزینه های سرپایی نیز نسبت به سال های گذشته افزیش یافته است.

وی گفت: با توجه به استقبال بازنشسته ها از کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، طی تفاهم نامه ای با سازمان ایرانگردی، ۲۰ درصد هزینه ها به صورت نقد و باقی به صورت اقساط از حقوق بازنشسته کسر می شود. افزایش سقف وام های ضروری از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و برگزاری جشنواره ورزشی از دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی برای رفاه حال بازنشستگان و خانواده های آن هاست.

رئیس صندوق بازنشستگی استان البرز این صندوق را زبان گویای بازنشستگان خواند و اظهار امیدواری کرد که در برنامه هفتم توسعه، لایحه متناسب سازی حقوق به صورت قانون درآید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19859

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.