• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
9
مدیرکل زندان های استان البرز:

شهید کچویی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید/ باید آگاهانه در مسیر جهاد تبیین گام برداریم

  • کد خبر : 20126
  • 27 تیر 1402 - 11:50
شهید کچویی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید/ باید آگاهانه در مسیر جهاد تبیین گام برداریم
مدیرکل زندان های استان البرز با بیان اینکه شهید کچویی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید آگاهانه در مسیر جهاد تبیین‌ گام برداریم تا شرمنده شهدا نباشیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی چهارمحالی، مدیرکل زندان های استان البرز امروز در یادواره شهید کچویی و شهدای ترور که با حضور سردار حسن رضا صادقی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران و جمعی از مسئولین استانی در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به خصوص شهدای ترور، گفت: شهید کچویی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

وی با اشاره به شخصیت والا و خدمات ارزنده شهید کچویی به اسلام و انقلاب و در عین حال، ناشناخته بودن این شهید و مظلومیت وی، از برگزار کنندگان این برنامه تقدیر و تشکر و بیان کرد: این شهید پیش از انقلاب به دلیل مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، چندین بار زندانی و در آخرین مرحله به حبس ابد محکوم شد اما در سال ۱۳۵۶ به دلیل فشارهای حقوق بشری آزاد شد.

مدیرکل زندان های استان البرز عنوان کرد: وی در زمان ورود امام خمینی (ره) به ایران در کمیته استقبال حضور داشت و فعالیت می کرد و در سال ۱۳۵۸ به عنوان اولین مسئول زندان اوین منصوب شد و یک روز پس از واقعه هفتم تیر توسط منافقین کوردل در داخل زندان اوین، مظلومانه به شهادت رسید.

چهارمحالی اظهار کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم به سهم خود در شناسایی این شهید و همه جان برکفانی که در راه اسلام و انقلاب خدمت کردند، گام های موثری برداریم. رهبر معظم انقلاب چند سالی است بر مقوله جهاد تبیین تاکید دارند و به صورت جدی پیگیر آن هستند و به صورت مداوم تکرار می کنند که تلاش کنید جای شهید و جلاد عوض نشود.

وی تصریح کرد: در همه فتنه هایی که در سال های اخیر به وجود آمد، شاهد فعالیت های گسترده رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی بودیم و دیدیم که چگونه در فضای حقیقی و مجازی مقدسات ما را مورد هتک حرمت قرار دادند، بنابراین با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید آگاهانه در مسیر جهاد تبیین‌ گام برداریم تا شرمنده شهدا نباشیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20126

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.