• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
18
استاندار البرز:

نخبگان و دانشگاهیان در مسیر توسعه و پیشرفت استان مطالبه گر باشند

  • کد خبر : 20235
  • 28 تیر 1402 - 11:28
نخبگان و دانشگاهیان در مسیر توسعه و پیشرفت استان مطالبه گر باشند
استاندار البرز گفت: نخبگان و دانشگاهیان البرزی باید پویاتر و در مسیر پیشرفت و توسعه استان مطالبه گر و دخیل باشند.

به گزارش دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در دومین کنفرانس فرصت ها و چالش های مهندسی استان که به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز در سالن همایش‌های دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: نخبگان و دانشگاهیان البرزی باید پویاتر و در مسیر پیشرفت و توسعه استان مطالبه گر و دخیل باشند.

وی عنوان کرد: البرز از ابتدای تاسیس با زیرساخت های ضعیف مواجه بوده و طی ادوار مختلف، کمبودها انباشته شده که اکنون با اشراف به نواقص و مطالبات مردمی درصدد جبران کاستی ها برآمده ایم. تراکم جمعیت البرز در کشور شاخص است و شهرستان کرج به عنوان پایتخت استان با زیرساخت هایی متناسب با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری پیش بینی شده در حالیکه حدود دو میلیون نفر را در خود جای داده است.

استاندار البرز مطرح کرد: در حوزه راه های استان به دنبال توسعه جدی برای برون رفت از گره های ترافیک ملی هستیم که در این راستا می توان از پروژه های آزادراه شهید سلیمانی (کمربند شمالی کرج) و پل بیلقان در این مسیر یاد کرد که با توان مهندسی قوی و تخصصی در حال پیشرفت هستند. در حوزه توسعه ریلی به ویژه قطار شهری به توان مهندسی دانشگاه ها برای پیشرفت تخصصی امر نیاز داریم.

به گفته عبداللهی، برای دو طبقه شدن اتوبان تهران – کرج به نقشه و برنامه علمی با مطالعه دانشگاهیان و برای طراحی و اجرای فاز دو کمربند جنوبی کرج نیز به طراحی ویژه ای نیازمند هستیم. نهضت های مختلفی همچون ساخت مدرسه، مسکن و اماکن ورزشی و احداث رینگ شبکه آبرسانی و … برای تقویت زیرساخت های استان راه اندازی شده که ضرورت دارد بنیه علمی استان با مسئولیت های اجتماعی خود ورود داشته باشند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در مجموع، این رویکرد در استان البرز وجود دارد که توسعه استان بر مبنای علمی و مهندسی محقق شود و در این رابطه دانشگاهیان و نخبگان باید فعال تر شوند و طرح و برنامه ارائه دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20235

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.