• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

حماسه حضور بانوان در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود

  • کد خبر : 20241
  • 28 تیر 1402 - 15:31
حماسه حضور بانوان در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: حماسه حضور بانوان در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود و همه دستگاه‌های اجرایی در راستای جمع آوری اسناد، خاطرات و مدارک به جا مانده از حضور و فعالیت بانوان در دفاع مقدس مشارکت کنند.

به گزارش دیده بان البرز، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز امروز در نخستین نشست شورای راهبردی امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه دفاع مقدس که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، به تشریح نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت: بانوان علاوه بر نقش تدارکاتی برجسته، سنگربانان خانواده و ایمان و امید رزمندگان در جبهه‌ها بودند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در حمایت از جبهه‌ها امید را از سنگر خانه تا خط مقدم تداوم بخشیده بود، افزود: حماسه حضور بانوان در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود و همه دستگاه‌های اجرایی در راستای جمع آوری اسناد، خاطرات و مدارک به جا مانده از حضور و فعالیت بانوان در دفاع مقدس مشارکت کنند. استان البرز در زمان دفاع مقدس شهرستان بوده اما با این وجود، از برخی استان‌ها نقش برجسته‌تری در دفاع مقدس داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر ضرورت معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس عنوان کرد: تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها از مهمترین اولویت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز است. تدوین دانشنامه دفاع مقدس، نقش دستگاه‌های اجرایی، زنان و روحانیت در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل به شمار می روند.

سردار اسلامی با اشاره به تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس از تدوین حدود ۷۷۰ عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خبر داد و مطرح کرد: تولید انواع فیلم کوتاه، مستند، پادکست، کتاب و کتاب صوتی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است. افتتاح مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس البرز می‌تواند در معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس به جامعه و نسل جوان بسیار موثر باشد. به گفته استاندار البرز، این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز را در جهت پویایی مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در جهت ثبت نقش بانوان در دفاع مقدس یاری کنند.

در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت‌های امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ارائه شد و از دستگاه‌های اجرایی جهت حضور و مشارکت در کارگروه‌های پیش بینی شده جهت ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس دعوت به عمل آمد. در حاشیه این نشست جمع حاضر از نمایشگاه عفاف و حجاب برپا شده در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.