• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
12
امام جمعه ماهدشت:

ما هیچگاه دست از اعتقادات خود بر نمی داریم و ذلت را نمی پذیریم

  • کد خبر : 20400
  • 30 تیر 1402 - 15:35
ما هیچگاه دست از اعتقادات خود بر نمی داریم و ذلت را نمی پذیریم
امام جمعه ماهدشت گفت: ما هیچگاه دست از اعتقادات خود به قرآن کریم و اهل بیت (ع) بر نمی داریم، ذلت را نمی پذیریم و مانند اربابان حسین بن علی (ع) شعار «هیهات من الذله» را سر می دهیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت ایام محرم گفت: زیارت عاشورا یکی از متعالی ترین زیارت هاست که دعاها و درخواست های بسیاری مرتبط با زندگی دنیوی و مادی و معنوی و تعالی بخشی را درون خود دارد.

وی افزود: برخی از این ادعیه به قدری متعالی هستند که اگر زیارت عاشورا وجود نمی‌داشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آن ها را از خداوند داشته باشد. اساسا یکی از دلایل اجر و ثواب فراوان برای خواندن زیارت عاشورا همین است که این متن آسمانی، شرح منازل السالکین حسینی (ع) است.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: یکی از مقاماتی که در زیارت عاشورا بیان شده و سالک حسینی آن ها را درخواست و برای رسیدن به آن تلاش می کند، مقام معرفت اهل بیت (ع) است. این مقام فتح الباب همه مقامات متعالی انسانی به شمار می شود و انسان با نردبان معرفت به تمامی سطوح عالی نائل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد مقام معیت و همراهی با اولیای خداوند را دیگر مقام مطروحه در زیارت عاشورا دانست و ادامه داد: این مقام از جمله نعمت های ویژه الهی به بندگان ویژه بوده و آنچنان ارزشمند است که ما روزانه ۱۰ مرتبه در نماز، آن را از خداوند متعال طلب می کنیم.

وی ثبات قدم و محیا و زیست اولیای الهی را دیگر مقامات بیان شده در زیارت عاشورا دانست و مطرح کرد: مقام ثبات قدم، تقویت کننده مقام معیت است. مقام معیت ما را به مقامی می رساند که در تمامی شئونات و مراحل، زندگی ما در هم تنیده با ولی معصوم باشد. اصل حیات طیبه اولیاء الله نیز مبتنی بر آرامش و شادی دنیوی و اخروی است.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: مقام مدیریت حب و بغض بر مدار ولی نیز در زیارت عاشورا مورد اشاره قرار گرفته که از ابزارهای معیت با ولی است که در مولفه های برائت و لعن برای انسان تجلی پیدا می کند. اصل و حقیقت تام برائت، عمدتا پس از ظهور حضرت حجت مشاهده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: مردم تا پیش از ظهور به عمق این نکته دست نمی یابند که باعث و بانیان واقعه کربلا، آن ها را از چه نعمات و برکات عظیمی محروم کرده اند. ما از دنیای بعد از ظهور چیز زیادی نمی دانیم و درک نمی کنیم، بنابراین اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد و پس از ظهور حس واقعی برائت از دشمنان را درک خواهیم کرد.

وی توضیح داد: ما دو نوع ولایت داریم؛ ولایت الله و ولایت طاغوت و نوع دیگری بین این دو وجود ندارد، فلذا حب و بغض، مسئله محوری زندگی یک انسان مومن است. بنابراین او باید نسبت به خداوند و طاغوت و کسانی که از او تبعیت می کنند، شناخت پیدا کند. این دو ولایت از ابتدای خلقت انسان تاکنون همواره در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه هر کس ولایت الله را انتخاب کند، خداوند حامی اوست، اظهار کرد: ولایت طاغوت زندگی استان را تاریک می کند و وقتی زندگی ظلمانی شد، انسان واقعیت ها را نمی بیند و قدرت تصمیم گیری صحیح را از دست می دهد، در حالیکه انتخاب و تصمیم گیری یکی از اساسی ترین و تعیین کننده ترین مسائل زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ادامه داد: ولایت طاغوت با تمام تمام هر عاملی که موجب تقویت و قوام ولایت الله می شود را مورد هدف قرار می دهد و برای از بین بردن آن ها صبر بسیاری دارد. این ولایت درصدد است تا با ایجاد شبهه، هتک حرمت و حرکات مختلف، قرآن را که موجب نورانیت زندگی ما می شود، کمرنگ کند و آن را در زندگی ما کم اهمیت جلوه دهد.

وی اذعان کرد: ولایت طاغوت واکنش های ما را رصد می کند تا دریابد که این هتک حرمت ها تا چه اندازه برای مومنین و مسلمین اهمیت دارد؟ و آیا در محافل، مجالس و هیئات مسلمانان در جهان و کشورهای اسلامی واکنشی نشان داده می شود یا خیر؟ مشاهده کردید که عراق سفیر کشور سوئد را اخراج و این سفارتخانه را تعطیل کرد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: در دومین هتک حرمت شخصی مزدور قرآن کریم را آتش زد و به عکس رهبر فرزانه انقلاب نیز اهانت کرد. البته ما می دانیم که این حرکات از کجا نشأت می گیرند؟ آن ها ادعای آزادی بیان دارند و کشور سوئد نیز بر همین مبنا مجوز این اقدامات را می دهد؛ بالفرض که آزادی بیان است، آزادی اهانت و هتک حرمت مقدسات که نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اظهار کرد: بی شک رژیم صهیونیستی پشت این حرکت مزدورانه قرار دارد تا درگیری بین ادیانی به راه بیندازد. اعلام شده که هتک حرمت کنندگان و آتش زنندگان قرآن کریم مسیحی تبار هستند و در مقابل سفارت عراق هم اقدام می کنند تا آن ها مجبور به نشان دادن واکنش شوند. از سوی دیگر قصد دارند افکار عمومی جهان را از اقدامات خود دور کنند.

وی تصریح کرد: ما هیچگاه دست از اعتقادات خود به قرآن کریم و اهل بیت (ع) بر نمی داریم، ذلت را نمی پذیریم و مانند اربابان حسین بن علی (ع) شعار «هیهات من الذله» را سر می دهیم. از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست می کنیم نسبت به این عمل، یک حرکت و انزجار عمومی جهانی را برنامه ریزی کند.

امام جمعه ماهدشت افزود: این امر صورت گیرد تا با ایجاد انسجام بین کشورهای مسلمان و تصویب این عمل به عنوان یک عمل مجرمانه، بر اساس قوانین بین المللی آن شخص مجرم شناخته شود و تحت پیگرد قانونی قرار گیرد تا دشمنان دیگر زمینه سازی برای اینگونه اقدامات نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: در داخل نیز برخی غافلان، مزدوران و منافقان عرصه را برنامه ریزی و هر ساله آن را تقویت و در جریان اغتشاشات، نسبت به سر دادن شعارهای کذایی در مقابل محافل عزاداری حسینی و کشف حجاب در مقابل برخی تکیه ها و هیئات مذهبی و هتک حرمت به مقدسات و برپایی محافل شادی برای دهن کجی به این مکتب اقدام می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با این افراد و با بیان اینکه هرکه با این مکتب در افتاد، در دنیا و آخرت دچار خسران، پستی و ذلت خواهد شد، اظهار کرد: اینجاست که به اهمیت باشکوه برگزار کردن محافل حسینی و اتحاد و انسجام زیر پرچم حسین بن علی (ع) پی می بریم. شعار زیبایی نیز برای محرم امسال انتخاب شده است؛ همه ما زیر پرچم امام حسین (ع) یک خانواده ایم.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه خداوند دین و راه خود را حفظ می کند، بیان کرد: آیا پروردگار ما را نیز حفظ می کند؟ بله در صورتیکه در مسیر حق و خدا و ایمان بوده و در این راه ثابت قدم باشیم. همه ما باید به سلاح دین، معرفت، ایمان و تقوا مجهز شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیگیری های بسیاری صورت گرفته تا اردوگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش که متعلق به تهران است اما در ماهدشت قرار دارد، به استان البرز واگذار شود اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است و از طرفی مشاهده می شود که درختان این مکان در حال خشک شدن هستند.

وی خطاب به استاندار و مسئولین البرز و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نرسد آن روزی که ما درختی در این مکان نبینیم و کاربری آن تغییر کند. اکنون این اخطار و انذار را می دهیم که این اردوگاه باید به استان البرز و ماهدشت بازگردد و از این وضعیت اسفبار خارج شود؛ این مطالبه جدی ماست.

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: اخیرا در کشورهای حاشیه خلیج فارس، نشستی با حضور روسیه برگزار و ادعایی بی پایه نسبت به جزایر سه گانه ما مطرح شده و در بیانیه ای آمده که ما با هیچ کشوری سر خاکمان ملاحظه نداریم و سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران است که از دولت درخواست می شود ضمن موضع گیری قاطعانه، اقدامی انجام دهد تا دیگر این ادعاها مطرح نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.