• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج:

خروجی عارضه سنجی ترافیکی در شهر کرج مثبت نیست

  • کد خبر : 20453
  • 01 مرداد 1402 - 21:07
خروجی عارضه سنجی ترافیکی در شهر کرج مثبت نیست
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: متقاضیان دریافت پروانه ساخت و ساز و مالکان ساختمان ها، هزینه های را بابت عارضه سنجی ترافیکی پرداخت می کنند اما خروجی مشهود آن در سطح شهر مثبت نیست.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مسعود محمدی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر گفت: در تاریخ ۲۸ مهر سال ۱۳۹۹، به موجب یک تفاهم نامه، صورتجلسه ای در خصوص عارضه سنجی ترافیکی از سوی شهردار وقت کرج به مدیران مناطق ۱۰ گانه شهرداری ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه از این تاریخ، شهرداری و معاونت شهرسازی باید بر اساس بندهای این صورتجلسه عمل می کردند، مطرح کرد: به عنوان مثال، ساختمانی با کاربری تجاری احداث می شود که پس از مدتی به دلیل موضوعات ترافیکی، مجبور می شویم با دستور دادستانی به صورت قهری عمل کنیم یا مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه برای درخواست های ساخت و ساز تجاری به مساحت بیش از ۲۰۰ مترمربع باید عارضه سنجی ترافیکی صورت گیرد، بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه ساخت و ساز و مالکان ساختمان ها، هزینه های را بابت این امر پرداخت می کنند اما خروجی مشهود آن در سطح شهر مثبت نیست.

محمدی عنوان کرد: معاونت شهرسازی، گزارش پرونده های مشمول عارضه سنجی ترافیکی را به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شود که دریابیم چرا پیوندهای عارضه سنجی ترافیکی که توسط مهندسان بررسی و تایید شده، حداقل فایده و اثربخشی لازم را ندارد؟ اگر این اقدام انجام می شود اما تاثیرگذار نیست، نه مالکان را اذیت و نه هزینه بیشتری از آن ها اخذ کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه نمی توانیم تفاهم نامه ای را منعقد و در آن فقط از مالکان پول اخذ کنیم، اذعان کرد: در قالب چند نامه، به معاونت شهرسازی اعلام شده که گزارش مطالعه عارضه سنجی ترافیکی پرونده ها، نحوه عملکرد و میزان اثربخشی آن را ارسال کند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به خرید ماشین آلات تخصصی معاونت ها و سازمان های شهرداری کرج و ابلاغ آن به شهرداری در تاریخ ۲۰ تیر سال جاری خبر داد و افزود: معاونت خدمات شهری و سازمان های مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری، حمل و نقل بار و مسافر و آرامستان ها درخواست ماشین آلات داشتند که مبلغ مذکور به صورت مرکزی برای آن ها تخصیص یافت.

محمدی خاطرنشان کرد: تاکنون فقط سازمان آرامستان های شهرداری نسبت به خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس اقدام کرده است که از شهردار کرج درخواست می شود تذکر لازم را به سازمان های مربوطه به منظور تسریع در روند کار ابلاغ کند تا در شرایطی که نوسانات قیمت ارز، ثبات دارد، تجهیزات موردنظر خریداری شوند تا مجبور نشویم با تورم بیشتر، ماشین آلات کمتری تهیه کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20453

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.