• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد؛

خروج روزانه ۲۰ تا ۳۰ اتوبوس از خطوط شهری برای امور فرهنگی و ارگانی!

  • کد خبر : 20627
  • 04 مرداد 1402 - 10:51
خروج روزانه ۲۰ تا ۳۰ اتوبوس از خطوط شهری برای امور فرهنگی و ارگانی!
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: هر روز شاهدیم که 20 تا 30 اتوبوس برای امور فرهنگی و دیگر مسائل ارگان ها از خط خارج می شوند و به نقطه دیگری می روند.

به گزارش دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر، یکی از شعارهای مهم دوره فعلی مدیریت شهری است، تهیه اتوبوس با فوریت باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی عنوان کرد: نباید صرفا به این اکتفا کرد که برای سال آینده قرارداد تهیه چند اتوبوس منعقد شود بلکه باید به صورت فوری از اتوبوس‌های موجود استفاده بهینه شود و این دغدغه در اولویت باشد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، در شورا مصوبه خوبی در خصوص مجوز استخدام ۱۰۰ راننده و نیرو و ۵۰ اتوبوس داریم اما هر روز شاهدیم که ۲۰ تا ۳۰ اتوبوس برای امور فرهنگی و دیگر مسائل ارگان ها از خط خارج می شوند و به نقطه دیگری می روند.

رحیمی با اشاره به اینکه خارج شدن اتوبوس‌ها از خطوط به هر دلیل، مشکلاتی برای حمل و نقل عمومی شهری به وجود آورده است، افزود: پیش از این هم پیشنهاد داده شد که برای این امر محدودیت اعمال شود. باید برای خروج اتوبوس‌ها از خط برای امور فرهنگی سقف تعیین و نهایتا روزانه پنج دستگاه از خطوط خارج شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: بازنگری مهندسی خطوط اتوبوسرانی در شهر کرج نیز می‌تواند کاستی‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی را تا حدودی مرتفع کند. برای برنامه‌های فرهنگی نیز می‌توان از بخش خصوصی استفاده کرد.

وی مطرح کرد: اگر قرار است شهرداری در این زمینه کمکی کند، ۵۰ درصد تخفیف قائل شود نه اینکه ناوگان را از خطوط شهری خارج کند. در برخی خطوط مانند رجایی شهر تا میدان امام خمینی (ره) شهروندان بیش از یک ساعت در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند که برای حل این معضل باید از خروج اتوبوس‌ها از خط جلوگیری شود.

رحیمی تاکید کرد: با توجه به محدودیتی که در تعداد اتوبوس به نسبت جمعیت و وسعت شهر کرج داریم می‌توانیم با مهندسی دوباره خطوط استفاده بهینه از همین تعداد اتوبوس را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.