• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
17
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز عنوان کرد؛

برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری حلال در همایش و نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 20927
  • 10 مرداد 1402 - 18:40
برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری حلال در همایش و نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۴۰۲
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز گفت: دو موضوع مهم برپایی تورهای گردشگری صنعتی و حضور فعالان اقتصادی در همایش و نمایشگاه حلال کشور در سال جاری در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در حال پیگیری است.

به گزارش دیده بان البرز، سید محمدباقر رضوی تقوی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز در دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر چهارمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گفت: دو موضوع مهم برپایی تورهای گردشگری صنعتی و حضور فعالان اقتصادی در همایش و نمایشگاه حلال کشور در سال جاری در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان محصول در حوزه مشاغل خانگی نیز می‌توانند در این عرصه مشارکت داشته باشند، به تمرکز این کمیسیون بر شناسایی ظرفیت های خالی صنایع اشاره و مطرح کرد: هدف از این کار استفاده از توان ۱۰۰ درصدی بخش‌های کارخانه‌ای و در کنار آن ایجاد فرصت برای تبدیل ایده‌های خلاقانه بخش‌های استارتاپی و دانش‌بنیان به فعالیت‌های موثر اجرایی به منظور شکوفایی اقتصاد استان است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی حلال کشور در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: بخش مهمی از این نمایشگاه به انجام اقداماتی در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری حلال در ایران مشتمل بر خوراک، پوشاک و دیگر موارد مرتبط تعلق دارد.

رضوی تقوی ضمن دعوت از فعالان عرصه مشاغل خانگی برای حضور پررنگ در همایش و نمایشگاه حلال سال جاری در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری حلال مغفول مانده که باید برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر آن به دیگر کشورها تلاش کنیم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در کشور عمان به عنوان مقصد صادرات افزود: در این زمینه نیز آماده همکاری برای صادرات محصولات صنایع‌دستی در کنار دیگر محصولات و تولیدات استان هستیم. برای تامین نیروی کار موردنیاز صنایع و کارخانه‌ها باید اقدامات اساسی از جمله صدور مجوزهای لازم برای بکارگیری اتباع بیگانه از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20927

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.