• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
33
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۸۰ غرفه در کرج برپا می‌شود

  • کد خبر : 20930
  • 10 مرداد 1402 - 20:01
نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۸۰ غرفه در کرج برپا می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی با 80 غرفه در مجاورت پارک نبوت کرج خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر چهارمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گفت: در اداره کل تعاون البرز، انجام اقدامات مردم‌محور و برقراری ارتباط دو سویه با اقشار مختلف جامعه از جمله فعالان اقتصادی بخش خصوصی مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نشست‌ها و جلسات متعددی با کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی البرز برگزار شده است، از برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و محصولات مشاغل خانگی با ۸۰ غرفه در مجاورت پارک نبوت کرج خبر داد و بیان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، افزایش سطح فروش تولیدات هنرمندان البرزی از جمله زنان سرپرست خانوار است که در قالب مشاغل خانگی در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه در این نمایشگاه تولیدکنندگان نقش مهمی در اجرای امور دارند، عنوان کرد: آماده همکاری با کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در زمینه اموری مانند تخصیص تسهیلات ویژه، اشتغالزایی و اخذ مجوز در عرصه تولید و صنعت استان هستیم زیرا بر اهدافی مانند کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال در البرز متمرکز شده‌ایم.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استفاده از ظرفیت اتباع خارجی برای جبران کسری نیروی کار موردنیاز بخش تولید و صنعت کشور توضیح داد: در این زمینه طبق قانون، کارفرمایان و تولیدکنندگان در حال حاضر نمی‌توانند اتباع خارجی غیرمجاز را به کار گیرند، از طرفی در گام نخست باید تلاش کنیم تا شرایط کار نیروهای ایرانی در دل صنعت را بهبود ببخشیم.

وی در خصوص بکارگیری زندانیان رای باز زندان در صنایع و بخش‌های تولیدی استان گفت: در این خصوص مذاکراتی با سازمان زندان های البرز با حضور فعالان حوزه های خودرو و پلاستیک و دیگر بخش ها که با کمبود جدی نیرو مواجه هستند، صورت گرفت و مقرر شد برای جذب نیرو در حوزه تولید و صنعت از زندانیان رای باز دارای جرائم خفیف استفاده شود؛ این تصمیم فرصت مناسبی برای رفع چالش‌ها در این حوزه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20930

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.