• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
13
در اولین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

اضافه شدن ۴۲ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان البرز

  • کد خبر : 21607
  • 02 شهریور 1402 - 22:09
اضافه شدن ۴۲ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان البرز
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: امروز چهار مدرسه با 4 هزار و 800 مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید و در مجموع 42 کلاس درس در 4 هزار و 800 مترمربع زیربنا در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز امروز در حاشیه افتتاح دبستان شهید نخبه روستا در روستای حاجی بیک نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار دیده بان البرز گفت: این اداره کل در ۶ ماهه نخست سال جاری که به آغاز سال تحصیلی جدید منتهی می شود، ۱۹ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۲۰۸ کلاس درس در بیش از ۲۸ هزار متربع مربع زیربنا را به آموزش و پرورش تحویل می دهد.

وی مطرح کرد: این ۱۹ پروژه در زمان های مختلف به بهره برداری می رسند که امروز اولین پروژه به نام دبستان خیری مشارکتی شهید محمدحسین نخبه روستا در روستای حاجی بیک نظرآباد با حضور استاندار البرز و سایر مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید. این مدرسه ۶ کلاس با حدود ۹۰۰ مترمربع زیربنا، دارای سرایداری، محوطه و فضاهای جانبی موردنیاز دانش آموزان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه این پروژه با مشارکت خیر احداث و از محل اعتبارات دولتی نیز تامین اعتبار شده است، اظهار کرد: عملیات ساخت این مدرسه در سال ۱۳۹۸ آغاز اما به لحاظ اجرایی دچار وقفه هایی شد و پس از مدتی ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از آن بودیم. حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت این مدرسه هزینه شده است.

پورگلیان با اشاره به اینکه سه پروژه دیگر نیز در شهرستان نظرآباد داریم که تا ابتدای مهر ماه تقدیم دانش آموزان می شود، اذعان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، در شهرستان نظرآباد، ۱۴ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی تقدیم مردم شده که فکر می کنم در تاریخ این شهرستان بی نظیر بوده و این امر با همت و تلاش همه دستگاه ها و مسئولین مرتبط و خیرین در استان محقق شده است.

وی اظهار کرد: امروز چهار مدرسه با ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا به بهره برداری می رسد اما این مدرسه به صورت نمادین افتتاح شد؛ در مجموع ۴۲ کلاس درس در ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. گفتنی است که در احداث این مدرسه، بالاترین استانداردهایی که به لحاظ ضوابط و قوانین فضاهای آموزشی در کلانشهر کرج به کار گرفته می شود، رعایت شده است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21607

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.