• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
13
امام جمعه کرج:

کشورهای مدعی حقوق بشر، به بهانه دفاع از سکولاریسم، پوشش اسلامی را ممنوع کرده اند

  • کد خبر : 22004
  • 17 شهریور 1402 - 16:38
کشورهای مدعی حقوق بشر، به بهانه دفاع از سکولاریسم، پوشش اسلامی را ممنوع کرده اند
امام جمعه کرج گفت: کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند و دائم دم از حقوق بشر و انسان‌ها می‌زنند و گوش عالم را به اسم آزادی بیان و عقیده کر کرده‌اند، به بهانه دفاع از سکولاریسم و فشار سیاسی اجتماعی بر مسلمانان، اعلام کرده‌اند که پوشش اسلامی ممنوع است.

به گزارش دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه شهر این شهر ضمن قدردانی از مسئولین استان های مرزی به منظور تلاش برای برگزاری راهپیمایی اربعین به بهترین نحو گفت: بر اساس گزارش عتبه عباسیه، بیش از ۲۲ میلیون نفر از سراسر دنیا با گرایش، نژاد، مذهب و رنگ های مختلف این حماسه بزرگ را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیون نفر از این زائرین، ایرانی بودند، مطرح کرد: علیرغم اینکه استکبار جهانی از طریق جنگ روانی و استفاده از عوامل بدبخت داخلی و رسانه های خارجی تبلیغات بسیار کرد که این جریان را کمرنگ کند اما مانند همیشه، مردم به ویژه جوانان در قالب های مختلف از جمله هیئات و گروه های جهادی و … وارد عرصه شدند و بزرگترین راهپیمایی مردم جهان را به صورت باشکوه شکل دادند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یکی از راه های انواع تربیت را استفاده از الگوها دانست و عنوان کرد: رسول خدا در امور و مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی الگوست و ما با استفاده از این الگو، استکبارستیز هستیم، زیر بار ظلم نمی رویم، انقلاب و دست مستکبرین را از کشور کوتاه کردیم و با بهره گیری از آن است که هرچه فریاد داریم، بر سر آمریکا می کشیم.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در جامعه مسلمین به ویژه با نگاه تمدنی، باید از سیره نبوی الگوبرداری شود، بحث وحدت جهان اسلام است. در چارچوب اسوه بودن حضرت محمد (ص) باید در مسیر وحدت جهان اسلام و ایجاد امت واحد اسلامی گام برداریم که خدای تعالی در آیه ۵۲ سوره مبارکه مؤمنون فرمود: «وَ اِنَّ هَذِهِ اُمَّتُکُم اُمَّهً واحِدَهً وَ اَنَا رَبُّکُم فَاتَّقُون.»

صلح امام حسن مجتبی (ع) شیعه را حفظ کرد

وی یادآور شد: رسول خدا پس از ۶۳ سال تلاش بی وقفه در راه خدا و نشر دین جهانی در ظهر روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری بر اثر خوراندن سم به ایشان به شهادت رسید. امیرالمومنین علی (ع) حضرت را غسل داد و با سه جامه بدن مبارکش را کفن پوشانید و بر پیکر ایشان نماز گزارد و آنگاه وى را در حجره خود در خانه‏اش در شهر مدینه به خاک سپردند.

امام جمعه کرج عنوان کرد: در این سال ها به کرات تعبیر جنگ روایت ها را می شنویم و گمان ما بیشتر آن است که این عنوان جدیدی در مباحث سیاسی و اجتماعی است، در حالیکه این شیوه از جنگ روانی در طول تاریخ همواره وجود و مبارزه و مقابله جبهه حق با باطل جریان داشته است. وقتی باطل می‌خواهد در خارج خودی نشان دهد نمی‌تواند شفاف و ظاهر باشد لذا ناچار است خود را با حق بپوشاند تا بتواند جولان دهد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در دوره امام حسن مجتبی (ع) جنگ روایت ها بازار داغی داشت، اذعان کرد: صلح ایشان منافعی داشت؛ اولاً شیعه را حفظ و ثانیاً ماهیت امویان و جبهه منحط آنان را کاملاً رسوا کرد زیرا پس از مدتی معاویه آمد و گفت: من این عهدنامه را زیر پای خود می‌گذارم، من اصلاً نیامدم حکومت کنم که شما نماز بخوانید و حج انجام دهید و روزه ‌بگیرید. من آمده ام بر شما حکومت کنم. ثالثاً این صلح مقدمه‌ای برای اثربخشی قیام امام حسین (ع) شد.

وی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی رژیم پهلوی ضعف تحلیل انقلاب مردم بود که نمی‌توانست تشخیص دهد ماهیت این حرکت عظیم مردمی، اسلامی است و به رهبری روحانیت و مرجعیت دینی انجام می‌شود؛ یعنی ریشه حرکت اسلام‌خواهی و حاکمیت دین و ارزش‌های الهی بود که همین مطلب را بعد از انقلاب بعضی جریانات سیاسی هم نفهمیدند و خود را در مقابل مردم قرار دادند و از بین رفتند.

آیت الله طالقانی شخصیتی روشنفکر و مبارز در اوج تواضع بود

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: رژیم منحوس پهلوی به دلیل وابستگی شدید به غرب و آمریکا فکر می‌کرد اگر کسی به او اعتراض کند حتماً وابسته به شوروی است، لذا با کمک غرب انقلابیون وابسته به شوروی را معرفی و سرکوب می‌کرد. پس از مدتی به فکر گشایش سیاسی افتاد و به اسم فضای باز سیاسی بعضی ملی‌گراها را هم سرکار آورد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اما مقداری که کار پیش رفت دید مردم در این انقلابی که دارند شعارهای دینی و مذهبی می‌دهند لذا شریف امامی که خود را از خانواده روحانی می‌دانست سرکار آورد تا شاید انقلاب ساکت شود اما نشد و جنایت خونین ۱۷ شهریور و روشن‌تر شدن چهره پلید و خون‌ریز پهلوی، نقطه عطف مبارزات مردم علیه رژیم منحوس شده و انسجام رهبران قیام و مردم برای ادامه مبارزه و سقوط پهلوی مزدور فراهم شد.

وی با بیان اینکه زمانی که در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ خبر ارتحال آیت الله طالقانی منتشر شد، همه مردم ایران ماتم زده شدند، مطرح کرد: آیت‏الله طالقانى، اولین امام‌جمعه ایرانِ بعد از انقلاب بود که حضرت امام او را ابوذر زمان لقب داده بود که زبانش چون شمشیر مالک اشتر است. او که پس از اقامه ۶ نماز جمعه‏ از دنیا رفت، شخصیتی روشنفکر و مبارز در اوج تواضع بود.

امام جمعه کرج اظهار کرد: کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند و دائم دم از حقوق بشر و انسان‌ها می‌زنند و گوش عالم را به اسم آزادی بیان و عقیده کر کرده‌اند، به بهانه دفاع از سکولاریسم و فشار سیاسی اجتماعی بر مسلمانان، اعلام کرده‌اند که پوشش اسلامی ممنوع است. آموزش‌وپرورش فرانسه پوشیدن عبا را به‌عنوان نماد دین معرفی و ممنوع کرده که در سال‌های قبل هم روسری و مقنعه و نقاب را ممنوع اعلام کرده بود.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: این کشور مدعی آزادی پوشش، مذهب و بیان است اما در عمل، دوگانه با شهروندانش عمل می‌کند. بعد همین‌ها برای کشورهای دیگر نسخه می‌پیچند و از آزادی‌های مدنی و امثال‌ذلک سخن می‌گویند، در حالیکه لیست جنایات و خیانت‌هایی که به ملت ایران کرده اند موجود است. امسال نیز همچون سال های گذشته، راهپیمایی اربعین، با وحدت آرمانی، چشم دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکای جنایتکار را کور کرد‌.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.