• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
11
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد؛

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ کیفیت هوا کاهش می یابد

  • کد خبر : 22021
  • 18 شهریور 1402 - 14:40
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ کیفیت هوا کاهش می یابد
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این استان از کاهش کیفیت هوا در منطقه البرز مرکزی طبق پیش بینی های صورت گرفته خبر داد.

به گزارش دیده بان البرز، مهدی مهرور، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این استان گفت: طبق این هشدار از اواخر بعدازظهر امروز شنبه ۱۸ شهریور تا صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه، با وزش باد لحظه ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا مواجه هستیم.

وی با اشاره به کاهش کیفیت هوا در منطقه البرز مرکزی طبق پیش بینی های صورت گرفته مطرح کرد: به موجب آن در پاره ای نقاط وزش باد لحظه ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا پیش بینی می شود و احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، شکسته شدن درختان کهنسال و اختلال در ترددهای شهری و بین شهری وجود دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش‌بینی شده است، در خصوص سازه‌های موقت هشدار داد و متذکر شد: اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی ضرورت دارد.

مهرور گفت: افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و غبارآلود و سطح شهر خودداری و شهروندان از عبور و مرور، پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها و فعالیت های ورزشی همگانی در پارک ها و بوستان ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.