• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10
عضو هیئت علمی موسسه رازی خبر داد؛

هدف گذاری موسسه رازی برای تولید کیت با اولویت تشخیص بیماری های عفونی

  • کد خبر : 25189
  • 19 دی 1402 - 10:12
هدف گذاری موسسه رازی برای تولید کیت با اولویت تشخیص بیماری های عفونی
عضو هیئت علمی موسسه رازی گفت: در انتظار پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تولید کیت های تشخیصی هستیم که این امر با اولویت تولید کیت برای بیماری های عفونی، در بیماری تب برفکی در حال پیگیری است.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر محمدمهدی رنجبر، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به سخنرانی علمی که با موضوع «مروری بر روش های ساخت تجاری کیت الایزا در بیماری های ویروسی» در موسسه رازی برگزار شد، گفت: تحقیقات در حیطه ساخت این کیت ها موضوعی بسیار مهم در تشخیص و پیشگیری از بیماری ها و همچنین کنترل کیفی واکسن ها و فرآورده بیولوژیک است.

وی با بیان اینکه این تحقیقات همچنین در ردیابی انواع داروها و هورمون ها و آنالیت ها مورد بررسی با منشاء گیاهی و غیر عفونی نیز حائز اهمیت است، افزود: آزمایشگاه تحقیق و توسعه کیت سازی در موسسه رازی پذیرای طرح های تحقیقاتی در این حوزه است. موسسه رازی شعبه اراک نیز همزمان با سایر فعالیت ها، به صورت اختصاصی به این موضوع می پردازد.

عضو هیئت علمی موسسه رازی بیان کرد: بحث تحقیقاتی و توسعه اولیه این کیت ها عموما در آزمایشگاه کیت سازی در کرج و در ادامه، ساخت و تولید در مقیاس تجاری در موسسه رازی شعبه اراک انجام می شود. این موسسه در طول سال های اخیر، تجربه ساخت کیت های متنوع با کاربرد تحقیقاتی و بعضا تجاری الایزا را نیز دارد.

دکتر رنجبر اظهار کرد: این کیت ها طی پروژه های تحقیقاتی بر روی اجرام مختلف بیماری زا به صورت پژوهشی توسط محققان تهیه شده و به صورت داخلی مورد استفاده قرار گرفته است؛ البته در مقالات علمی نیز، نتایج آن ها جهت بهره مندی سایر محققان به چاپ رسیده و در مورد برخی از این کیت ها نیز اقدام به اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت شده است.

وی با اشاره تجربیات موسسه رازی در این زمینه، مطرح کرد: با حمایت مسئولان موسسه، می توان آینده شکوفایی برای موسسه رازی در حوزه تولید این نوع کیت های تشخیصی متصور شد؛ با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه امکانات، سیستم پشتیبانی و نیروی انسانی، در انتظار پیشرفت های قابل توجهی در این عرصه هستیم که این امر با اولویت تولید کیت برای بیماری های عفونی، در بیماری تب برفکی در حال پیگیری است.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خصوص سخنرانی علمی ارائه شده نیز اظهار کرد: در این جلسه تجربیات پژوهشی و تجاری گروه ساخت کیت الایزا با محوریت دکتر مدنی و همکاران ارائه شد. ساخت این کیت می تواند نویدبخش استفاده موثر آن در بخش تشخیص، کنترل کیفی، تحقیق و توسعه موسسه باشد.

وی ادامه داد: این کیت ها همچنین می توانند با روش های مختلف بر حسب نوع ماده، ویروس، جرم عفونی و … و با استفاده از روش های مختلف توسعه پیدا کنند که می تواند کیت الایزای غیرمستقیم، الایزای ساندویچ یا الایزای رقابتی باشد و هریک متالوژی متنوعی داشته باشند.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پایان خاطرنشان کرد: چگونگی و جزئیات استفاده از بافرها، آب مصرفی، کنجاله ها، پلیت و… نحوه آنالیز دیتاها، تهیه واکنش گرها و موازین آن ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25189

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.