• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز اعلام کرد؛

افزایش دو برابری صادرات در البرز/ اولین استودیوی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی البرز راه اندازی شد

  • کد خبر : 25404
  • 27 دی 1402 - 14:11
افزایش دو برابری صادرات در البرز/ اولین استودیوی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی البرز راه اندازی شد
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به افزایش دوبرابری صادرات نسبت به سال قبل در البرز، گفت: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت بسیاری از واحدهای صنعتی ما در کشور پیشبرد همکاری های اقتصادی و تبادل فناوری با دیگر مجموعه های دولتی و خصوصی در داخل و خارج کشور است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سال جلسلت این مجموعه برگزار شد، گفت: اتاق های بازرگانی همواره به عنوان یک نهاد اقتصادی و پارلمان خصوصی در مسیر برقراری ارتباط و تعامل تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار و بازرگانان با دولت در سطح کشور، منطقه و دنیا حرکت می کند.

وی با اشاره به محور سخنان رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال در خصوص حمایت از تولید و رونق اقتصادی افزود: در این مسیر علاوه بر آموزش و ارتباطات دولتی، بیشترین تلاش اتاق های بازرگانی بر محور گسترش تولید و توسعه صادرات به ویژه در سال های اخیر، استوار بوده است. بدیهی است به منظور بهره برداری صحیح از ظرفیت ها و فرصت ها، تولیدکنندگان و صنعتگران بر تقویت ارتباط دو سویه با رسانه ها تمرکز شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بیان کرد: ضروری است در سایه این تعاملات، مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی صنعتی بازرکانی استان به صورت مساله محور در قالب مطالبه گری رسانه ای با بهره گیری از خبرگان و تاثیرگزاران این حوزه پیگیری شود لذا در نتیجه برگزاری انتخابات چهارمین دوره اتاق بازرگانی در البرز در اسفند گذشته ۱۵ عضو ائتلاف کارافرینان ملی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

به دنبال مهیا کردن فرصتی برای رونق بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی هستیم

رضایی مطرح کرد: هر یک از این افراد تاکنون منشا بسیاری از فعالیت های موثر اقتصادی در استان بوده و در تولید ناخالص داخلی کشور هم سهم بسزایی داشته اند. با توجه به ظرفیت های بالقوه استان البرز در حوزه تامین مواد اولیه و وجود شرکت های تولیدی در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی در بحث صادرات و قدرتمند بودن این منطقه رویکرد ویژه ای در قالب تدوین یک استراتژی مدون اتخاذ شد.

وی افزود: بر این اساس اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در کمیسیون های تخصصی در اتاق ایران حاضر شوند که در نتیجه این رویکرد چهار عضو به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون های صنایع غذایی و انرژی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان و مدیریت واردات انتخاب شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۹ جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شده و خروجی آن ۶۹ مصوبه بوده و از این تعداد ۶۰ مصوبه استانی و ۹ مورد ملی بوده اند. همچنین تاکنون ۱۱/۶۸ درصد مصوبات جلسات شورای گفت وگو در سال جاری اجرایی شده و ۳۹/۱۷ درصد در حال پیگیری و ۴۹/۱۴ درصد باقیمانده مصوبات هنوز اجرای نشده اند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت بسیاری از واحدهای صنعتی ما در کشور پیشبرد همکاری های اقتصادی و تبادل فناوری با دیگر مجموعه های دولتی و خصوصی در داخل و خارج کشور است و در حال حاضر به دنبال مهیا کردن فرصتی برای رونق بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی هستیم؛ چنین فرصتی با برگزاری تورهای صنعتی فعالان و نخبگان دانشگاهی، مدیران ارشد دولتی و صاحبان طرح های فناورانه و تکنولوژی های مدرن حاصل می شود.

استان البرز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز این استان را یکی از قطب های مهم صنعتی کشور دانست که بیش از ۸۰ درصد صنعت ماکارانی و ۶۰ درصد صنعت دارویی کشور را در خود جای داده است و خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت بین الملل سالانه حدود ۲۰ هزار کانتینر سبزی و صیفی جات از البرز به کشورهای همسایه صادر می شود که این مهم از افتخارات استان البرز است.

رضایی عنوان کرد: آشنایی بخش های مختلف جامعه با واحدهای صنعتی و ایجاد انگیزه در مدیران این مجموعه برای رقایت استفاده از تمام ظرفیت های موجود این حوزه از اهداف اتاق بازرگانی استان البرز در برگزاری تورهای مذکور بوده است. این مجموعه همچنین در زمینه آموزش نیز همواره برگزار کننده دوره های تخصصی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی بوده است.

وی کسب رتبه برتر آموزشی برای سه سال متوالی در میان اتاق های بازرگانی سراسر کشور را از مهم ترین دستاوردهای اتاق البرز در حوزه آموزش دانست و مطرح کرد: طبق مقایسه آماری در ۱۰ ماه نخست سال گذشته بالغ بر ۹۴ دوره آموزشی آنلاین و حضوری به میزبانی اتاق البرز برگزار شد ک در مدت مشابه امسال این رقم ب ۱۰۳ مورد رسیده و پیش بینی می شود در سال آینده به بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از افتتاح استودیوی رادیویی و تلویزیونی فاتح به عنوان اولین استودیوی بخش خصوصی در میان اتاق های بازرگانی سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: این استودیو با هدف مخابره اخبار و رویدادهای مهم حوزه تولید، صنعت، خدمات و فناوری، ارائه گزارش از آخرین دستاوردهای گروه های استارتاپی و دانش بنیان، بررسی فرصت ها و چالش های صادراتی و نیز تجارت بین الملل در استان در بهمن ۱۳۹۹ افتتاح شد.

رضایی با اشاره به افزایش دوبرابری صادرات نسبت به سال قبل در البرز، گفت: توجه ویژه به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان و پیگیری اقدامات لازم به منظور بهبود محیط کسب و کار در این مناطق از طریق برگزاری نشست های تعاملی و مشورتی با مدیران شهرک های صنعتی در استان نیز از دیگر رویکردهای مهم و اجرایی است که از ابتدای سال جاری در اتاق البرز دنبال شده است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25404

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.