• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
14
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

ما در دهه فجر امسال باید متفاوت با سال های قبل بدرخشیم

  • کد خبر : 25506
  • 30 دی 1402 - 13:36
ما در دهه فجر امسال باید متفاوت با سال های قبل بدرخشیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دهه فجر امسال باید با سال های قبل متقاوت باشد و به گونه ای برنامه ریزی و پیش بینی شود که در این زمینه خوش بدرخشیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز امروز در نشست ستاد دهه فجر مساجد البرز که در محل ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در پیشبرد اهداف فرهنگی مساجد و با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر عهده آن ها نهاده شده، گفت: همه دستگاه ها و مجموعه ها باید در حمایت از این نهاد فرهنگی بکوشند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد مرکزی دهه فجر در قالب کمیته مساجد و بقاع متبرکه، بیان کرد: ریاست این کمیته و راهبری آن بر عهده ستاد هماهنگی مساجد است و کمیته ها و اعضایی در این مجموعه فعالیت می کنند؛ موضوع مهم برای همه ما نقش و جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب است که قطعا به نمایش درآوردن گوشه ای از فعالیت ها و زحماتی که برای این پیروزی کشیده شده می تواند موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر انتقال این زحمات و فعالیت ها به نسل جوان با زبان هنر، بیان کرد: فعالان فرهنگی امروز، از دل همین مساجد و پایگاه های بسیج بیرون آمده اند و شاهد هستیم هنوز هم با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه ها، فعالیت های فرهنگی و دینی خاصی را انجام می دهند و در این مسیر کوتاهی نمی کنند.

دشمن تلاش می کند با ایجاد شبهات نسل نوجوان و جوان را از سابقه نظام دور کند

جابری انصاری با اشاره به مبارزات انقلابیون که از سال ۴۲ آغاز شد، مطرح کرد: عمده این مبارزات با هدایت امام خمینی (ره) از مساجد و توسط افراد متدین شکل گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه یافت؛ البته در این مسیر افراد متدین و انقلابی زیادی توسط نیروهای ساواک دستگیری و شکنجه شدند و حتی به شهادت رسیدند که همین موضوعات، امروز تکلیف ما را سنگین تر می کند.

وی افزود: همان هسته ای که در آن زمان برای پیروزی انقلاب تلاش کردند، زمان جنگ تحمیلی نیز مسیر را ادامه دادند و سربازان و رزمندگان رشیدی از دل مساجد و پایگاه ها به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و به درجه ایثارگری، جانبازی و شهادت رسیدند و امروز هم برای حفظ و تداوم همان مسیر تلاش می کنند و راه را ادامه می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اذعان کرد: در این برهه زمانی که دشمن تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با ایجاد شبهات فکری و عقیدتی نسل نوجوان و جوان ما را از سابقه نظام دور کند و بین آن ها با انقلاب فاصله بیندازد، به تصویر کشیدن مقاومت ها، ایثارگری ها و اقدامات خودجوش مردمی و تبیین آنها می تواند برای جلوگیری از این اتفاقات بسیار مهم باشد.

فعالیت های فرهنگی و هنری باید مردمی باشد

جابری انصاری عنوان کرد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم، مردمی ساز حوزه فرهنگ است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره تاکید دارد که فعالیت های فرهنگی و هنری باید مردمی باشد. اکنون ما نیز می توانیم این مهم را نهادینه کرده و گسترش دهیم و با ابزارهایی که در اختیار داریم فضا را مدیریت کنیم و با زبان هنر و تولید فیلم های کوتاه و مستندات دینی و تاریخی مرتبط با مساجد موارد را مطرح کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های صدا و سیما در بیان دستاوردها و انعکاس فعالیت ها، اظهار کرد: برگزاری مراسم شب شعر، جشن تکلیف و برنامه های مختلف مرتبط با نسل جوان و نوجوان، آذین بندی مساجد، برپایی میز خدمت، شنیدن دغدغه های مردم و مطالبه گری از مسئولین می تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و صدای مردم از دل آنها شنیده و به جامعه منعکس شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم و بی بدیل بسیج در مساجد و ارتباط دقیق و اصولی کانون های فرهنگی مساجد با مردم در محلات می توان محصولات تولید شده فرهنگی را در سطح مساجد، جامعه و استان توزیع کرد. اولین نمایندگی سرود کشور به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز واگذار شده است و از این طریق گروه های سرود زیادی می توانند هنرنمایی کنند.

جابری انصاری با تاکید بر پای کار آوردن جوانان و نوجوانان فعال در عرصه های فرهنگی و هنری و درخشش بیش از پیش آنان، گفت: ایام دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم که در این راستا نیز کمیته ای تشکیل شده که یکی از محورهای اصلی آن دهه فجر است؛ یکی از دستاوردهای این کمیته حضور پرشور در صحنه انتخابات است و باید مشارکت مردمی افزایش یابد.

وی تبیین مسائل انقلابی و دموکراسی و نیز مشارکت مردم در آینده و سرنوشت این کشور را از دستاوردهای این کمیته برشمرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مشارکت مردم در انتخابات تاکید کردند و در همین راستا نیز باید گام های اساسی برداشته می شود. نماینده ولی فقیه در البرز نیز در راستای به صحنه آوردن مردم تدابیر لازم را اتخاذ می کند و در دستور کار قرار می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در خصوص استفاده از ظرفیت های کانون های تبلیغاتی و در صورت لزوم، مکاتبه با شهردار کرج خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال باید با سال های قبل متقاوت باشد و به گونه ای برنامه ریزی و پیش بینی شود که در این زمینه خوش بدرخشیم و مانند همیشه از این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.

جابری انصاری در بخش دیگری به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مقاوم غزه اشاره و اذعان کرد: امروز ایران محور مقاومت است به همین دلیل در بحث دهه فجر باید از همه ابزارها و ظرفیت ها برای نمایش مظلومیت و اقتدار این جبهه و تبیین این مقاومت استفاده کنیم و با انسجام بیشتری کار را پیش ببریم که قطعا کانون های تبلیغاتی با محوریت مساجد پای کار می آیند و طرح های خود را ارائه می دهند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25506

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.