• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
9
عضو هیئت علمی موسسه رازی:

خبرهای مثبتی در زمینه تولید واکسن‌های چندگانه رازی در راه است

  • کد خبر : 25603
  • 04 بهمن 1402 - 10:57
خبرهای مثبتی در زمینه تولید واکسن‌های چندگانه رازی در راه است
‎عضو هیئت علمی موسسه رازی گفت: خبرهای خوشی در راه است، تحقیقات پیش‌بالینی واکسن استنشاقی و تزریقی دوگانه کووید و آنفلوانزا در این موسسه با موفقیت به پایان رسیده و تحقیق در زمینه واکسن‌های سه‌گانه تنفسی نیز در دستور کار قرار دارد.

‎به گزارش دیده بان البرز، دکتر سیدرضا بنی هاشمی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به شیوع میکروارگانیسم‌های عامل بیماری‌های عفونی در فصل سرما، گفت: این بیماری‌ها به سه دسته کووید۱۹، آنفلوانزا و RSV تقسیم می شوند که تشخیص صحیح آنها با توجه به مشابهت علائم و قرارگیری در سایه یکدیگر، بسیار مهم است.

وی بیان کرد: با توجه به تأثیرگذاری این ویروس‌ها بر سلامت مردم و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری‌ها، تولید واکسن‌های دوگانه و سه‌گانه که قابلیت پوشش این بیماری ها را دارا باشند، به عنوان یک مسئله بسیار مهم مطرح شده است.‎
‎ عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: تحقیقات پیش‌بالینی واکسن استنشاقی و تزوریقی دوگانه کووید و آنفلوانزا در موسسه رازی با موفقیت به پایان رسیده و تحقیق در زمینه واکسن‌های سه‌گانه تنفسی نیز در دستور کار قرار دارد. نتایج اولیه این واکسن ها در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

بنی هاشمی ابراز امیدواری کرد که با موفقیت واکسن استنشاقی رازی کووپارس با ادجوانت نانو امولیسیون، طراحی واکسن‌های دوگانه و سه‌گانه به صورت داخل بینی و تزریقی امکان پذیر شده و به زودی شاهد خبرهای مثبتی در زمینه تولید واکسن‌های چندگانه از موسسه رازی خواهیم بود.

گفتنی است شرکت‌های بزرگی مانند مدرنا نیز در حال تحقیقات بر روی واکسن‌های دوگانه کووید و آنفلوانزا در مرحله مطالعات حیوانی قرار دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25603

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.