• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
9
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز:

منعی برای تبلیغات انتخاباتی توسط اصحاب رسانه وجود ندارد/ ضرورت رعایت حدود قانونی

  • کد خبر : 26058
  • 24 بهمن 1402 - 15:11
منعی برای تبلیغات انتخاباتی توسط اصحاب رسانه وجود ندارد/ ضرورت رعایت حدود قانونی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: اصحاب رسانه در این زمینه به موجب قانون آزاد و مجاز به تبلیغات انتخاباتی در زمان مشخص شده هستند؛ منع قانونی وجود ندارد اما حدود قانون باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز صبح امروز در نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی عمومی که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات گفت:‌ همه دستگاه ها و بخش های مختلف حاکمیت بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود در راستای سلامت انتخابات و حضور پرشور مردم ایفای نقش می کنند.

وی با بیان اینکه بدون مولفه های سلامت، رقابت و امنیت، افزایش مشارکت محقق نمی شود، ادامه داد: آنچه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و راهبردهایی که توسط ایشان تعیین شده است، به عنوان نقشه راه مورد توجه همه مسئولان قرار می گیرد. اصحاب رسانه نیز باید در زمینه مدیریت رسانه از مباحث و تغییرات قانون انتخابات مطلع باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به گلایه اصحاب رسانه در خصوص بی توجهی ها و مشکلات معیشتی آنان اذعان کرد: این موارد به عنوان دغدغه اصحاب رسانه در جلسات و نشست ها مطرح می شود و همه مسئولین باید بر خود وظیفه بدانند که مصادیق و موضوعات شغلی اهالی رسانه را پیگیری کنند زیرا فعالیت رسانه ای و مطبوعاتی بسیار دشوار است.

مددی عنوان کرد: ما در کشور از نظر مواجهه با اهالی رسانه و مطبوعات هنوز به بلوغ کامل نرسیده ایم که باید تلاش کنیم دانش و فرهنگ را گسترش و ارتقا دهیم تا رسانه ها نیز بتوانند به وظایف خطیر خود عمل و نقش خود را در انعکاس مشکلات و مطالبات مردم و نیز سوق دادن صحیح مطالبه گری ها به خوبی ایفا و از حقوق عامه دفاع کنند.

وی افزود: مدعی العموم می تواند بخشی از مطالبات مردم به خصوص در امور صنفی و مباحث بر زمین مانده را پیگیری کند. دستگاه های متولی نیز وظیفه دارند در این زمینه حمایتگر باشند. در زمینه مشکلات اصحاب رسانه نیز اعلام آمادگی می کنیم مطالبه گری کنیم و از طریق ارتباط با خانه مطبوعات و بسیج رسانه در بخش های مختلف پیگیر باشیم تا مطالبات این قشر خدوم نیز به سرانجام برسد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به گلایه اصحاب رسانه در خصوص فیلترینگ و مشکلات آن برای این قشر مطرح کرد: دسترسی به فضاهای مجازی برای خبرنگاران مورد نیاز و ضروری بوده و خواسته این قشر به جا و به حق است، بنابراین تلاش خود را در این زمینه به کار می گیریم و مطالبه این عزیزان را پیگیری می کنیم.

مددی با اشاره به تأثیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح که بتوانند در رکن مهم قانونگذاری کشور حضور یابند، اظهار کرد: همه ما باید برای ایجاد شور انتخاباتی تلاش کنیم زیرا حضور مردم در این رویداد سیاسی در شرایطی که با هجمه‌های دشمن مواجه هستیم و آنها برای از بین رفتن اعتماد مردم تلاش می‌کنند، می‌تواند پایه‌های نظام و دموکراسی را مستحکم کند.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای تقویت ارتباط مردم و دستگاه حاکمیت بیان کرد: ضوابط و قوانینی برای تبلیغات داوطلبان انتخابات تعیین شده که باید مورد توجه قرار گیرند. اصحاب رسانه در این زمینه به موجب قانون آزاد و مجاز به تبلیغات انتخاباتی در زمان مشخص شده هستند؛ منع قانونی وجود ندارد اما حدود قانون باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: تخریب اشخاص به منظور جمع آوری رأی مجاز نیست و رعایت حقوق و آبرو و حیثیت افراد در ایام تبلیغات انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم انتخاباتی توأم با سلامت با حضور حداکثری مردم برگزار شود. در دادستانی به دنبال این هستیم که نقش پیشگیری را در برگزاری انتخابات پررنگ‌تر کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26058

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.