• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6
امام جمعه کرج:

مجلس کار کلیدی است و نباید به هر کسی واگذار شود

  • کد خبر : 26129
  • 27 بهمن 1402 - 15:07
مجلس کار کلیدی است و نباید به هر کسی واگذار شود
امام جمعه کرج گفت: امام خمینی (ره) به ما آموختند که وقتی کسی از گذشته خود پشیمان شد، بپذیرید اما هرگز به او کلیدی ندهید، مجلس کار کلیدی است و نباید به دست هر کسی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه کرج ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور به تعبیر رسانه های غربی شگفت انگیز بود و یقین داشته باشید هر گامی که در این مسیر برداشته شد پاداش مضاعفی دارد.

وی اذعان کرد: علیرغم همه سرمایه گذاری ها و برنامه ریزیهای گسترده ای که دشمن از مدت ها قبل با هدف تشویق مردم به عدم حضور یا کم جلوه دادن آن انجام داده بود، دهه هشتادی ها و نودی ها در این راهپیمایی حضور پرشور و نشاط و چشمگیری داشتند و نشان دادن ریشه این انقلاب بیشتر از آنچه بیگانگان تصور می کردند در دلها ریشه دارد.

امام جمعه کرج ادامه داد: بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب آنچه در این اجتماع عظیم جلوه گری می کرد، حضور همه اقشار با گرایش ها، دیدگاه ها، اعتقادات و پوشش های مختلف به خصوص در بانوان بود. آنها با حضور خود نشان دادند که شعار «زن، زندگی، آزادی» در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی معنا پیدا می کند نه جای دیگر.

مردم به خوبی می دانند ریشه مشکلات کجاست

وی بیان کرد: حضور انبوه جمعیت و طیف های مختلف بانوان نشان دهنده بصیرت و دشمن شناسی آنها بود و این پیام را به دشمن داد که ای دشمن زبون که این همه هزینه و مردم را وسوسه و از مشکلات این کشور سواستفاده می کنی تا باورها و اعتقادات مردم نسبت به این انقلاب را تغییر دهی یا کمرنگ کنی، بدان که اگر مردم از وضع موجود گلایه ای هم داشته باشند خوب می دانند ریشه آن کجاست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مردم بصیر ایران اسلامی مسیری را برای آینده این کشور انتخاب کرده اند و هرگز در گام برداشتن در این مسیر سست نمی شوند و اصل انقلاب را حفظ می کنند و خود را در مسیر دو قطبی برگشت از انقلاب یا داشتن رفاه بدون استقلال گرفتار نمی کنند. آنها تا به امروز نه تنها تسلیم دشمن نشده اند بلکه وحدت و همدلی و کمک به مسئولان برای بهتر شدن شرایط در درون نیز تقویت شد.

امام جمعه کرج اذعان کرد: با وجود این نگرش ها مردم باز هم در عرصه همایش ملی انتخابات نیز حضور پررنگ خواهند داشت و حماسه دیگری را خلق خواهند کرد. از ابتدای این نهضت تا به امروز مردم ما نشان دادند از بصیرتی برخوردارند که به موقع و در زمان مقتضی اقدامات لازم را انجام می دهند همان گونه که اتحاد خود را در وقایع دیگر این مملکت نشان داده اند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اقدامات به موقع این مردم بعد از انقلاب و زمان سنجی ها و دشمن شناسی های انجام شده مطرح کرد: باید شکرگزار این موضوع بود که این مردم در هیچ موقعیتی کوتاه نیامدند و کوتاهی هم نکردند. در طول تاریخ اسلام مبارزات زیادی با استعمار صورت گرفته که روحانیت جلودار همه حرکات مردمی بوده است. از انقلاب تا دوران دفاع مقدس، سازندگی، تبیین و …

مگر می شود بدون همرهی جوانان به اهداف انقلاب دست یافت؟ 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به خون های زیادی که در مسیر اهداف این انقلاب بر زمین ریخته عنوان کرد: تقدیم هزاران شهید و ایثارگری هزاران جانباز نشان می دهد مردم همچنان پای کار این نظام و انقلاب هستند بنابراین فراموش نشود که این مردم وظیفه شناسی کرده اند بنابراین مسئولان نیز باید در مسیر رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی، ازداوج و تکثیر جمعیت برای این مردم قدم بردارند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند که آینده و نیازهای جوانان و برنامه ریزی برای آنها را باید یک مسئله درجه یک و جدی به حساب آورد. بنابراین تعابیر معظم له را باید جدی گرفت که می فرمایند نسل جوان در جامعه موتور محرکه تحولات اجتماعی و سیاسی است بدین معنی که مسئول در همین مسیر از جوانان منطقه خود استفاده کند. مگر می شود بدون استفاده و همراهی جوانان به اهداف انقلاب دست یافت؟

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه شناخت آسیب های جامعه و رفع آنها باید از اولویت های مسئولان باشد اذعان کرد: باید به نقشه های شوم دشمن که با ابزار منکرات و فساد برای زمین گیرکردن و از کار انداختن جوانان طراحی شده توجه بیشتری شود. استکبار جهانی و صهیونیست ها از رشد و موفقیت دانشمندان و جوانان ما نگران و وحشت زده هستند و تلاش می کنند جوان ایرانی موفق نباشد اما به کوری چشم آنها جوانان ما در هر زمینه ای ورود کردند، موفق شده اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیشرفت جامعه اسلامی را نسل جوانی می دانند که سه ویژگی ایمان، دانایی و عزم را داشته باشد و نتیجه آن می شود که نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه تحقق آرمان ها و اصول انقلاب و شیوه نامه تکمیل نظام سازی و در نهایت تمدن سازی مورد تاکید قرار گرفته است پس ما می توانیم بگوییم ما از این مرحله رد شده ایم و توانستیم.

نابودی اسرائیل نزدیک است

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: توفیقات سازمان انرژی اتمی در مباحث مختلف و نیز توانمندهای نظامی سپاه و ارتش را با دقت ببینید. امروز با وجود رادیودارو دست بیگانگان از کشور کوتاه شده است، در پرتودهی محصولات کشاورزی و مواد غذایی و نیز جلوگیری از هدررفت غذا قدمت صد ساله دارد. امروز ایران پیشرفت هایی دارد که عمده آنها توسط جوانان صورت گرفته است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: میانگین سنی پیشرفت هایی که نظام و انقلاب طی این ۴۰ سال داشته است زیر ۳۰ و ۳۵ سال است و اینها شکرگزاری لازم دارد. همه باید مراقب باشیم سرمایه های اجتماعی و آینده ساز کشور باشیم و در همه سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم گیری با نظارت پیشکسوتان پیش برویم. الگوی همه جوانان ما در مراحل مختلف باید حضرت علی اکبر (ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: ۷۰ سال است که استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی خون بیگناهان را می ریزند و در هر نقطه از دنیا به فرهنگ و تمدن و نیز داشته های ملت ها لطمه می زنند و در مسیر رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند اما با ترکیب و آرایش نظامی که این روزها جبهه مقاومت انجام می دهد نابودی و اضمحلال این جرثومه فساد نزدیکتر شده است.

وی اضافه کرد: غزه در شرایط سختی به سر می برد و شهدایی زیادی داده است. به گفته سازمان ملل متحد ۹۰ درصد از جعیت غزه در روز کمتر از یک وعده غذا می خورند و یک چهارم مردم آن با قحطی آشکار مواجه هستند اما با وجود همه این مشکلات و آوارگی مردم فلسطین، اسرائیل جنایتکار در دام غزه گرفتار شده و هر چه تلاش می کند بندهای گرفتاری او محکم تر می شوند.

امام جمعه کرج با اشاره به انتخابات پیش رو نیز اعلام کرد: مقدمات این رویداد بزرگ در حال فراهم شدن است اما توجه داشته باشید به چه کسانی رای می دهید و چه کسانی را کنار می گذارید. شورای نگهبان کف کار را برای انتخابات در نظر می گیرد اما انتخاب درست و اصلح را به مردم واگذار می کند و شما نیز باید به خوبی بررسی و در انتخاب خود دقت کنید.

فرصت را از قدرت طلبان بگیرید

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری و دعوت دوستان و آشنایان برای شرکت در این رویداد مهم سیاسی عنوان کرد: بدون افراط و تفریط و حب و بغض ویژگی های افراد را بررسی کنید و سوابق آن ها را ببینید. امام خمینی (ره) به ما آموختند که وقتی کسی از گذشته خود پشیمان شد، بپذیرید اما هرگز به او کلیدی ندهید، مجلس کار کلیدی است و نباید به دست هر کسی واگذار شود.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: با حضور خود و انتخاب دقیق فرصت را از فرصت طلبان و قدرت طلبان و عوام فریبان بگیرید. بررسی کنید و ببینید فردی که کاندیدا شده با چه کسانی انس و الفت و حشر و نشر دارد زیرا افراد را می توان از دوستان آنها شناخت و دقت کرد که با چه کسانی رفت و آمد و نشست و برخاست دارند.

امام جمعه کرج با تاکید بر جهادی تر عمل کردن مسئولان در خصوص مشکلات مردم و رفع آنها به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت:‌ توجه داشته باشید چه کسانی حامی کاندیداها هستند. قطعا افراد دنیاطلب، زیاده خواه، رهل رانت و زد و بند از هر کسی حمایت نمی کنند. اگر برخی دزد و رانت خوار، سابقه دار و مشکل دار از کاندیدایی حمایت می کنند بدانید نباید از آن فرد دفاع کنید و به او رای دهید.

وی اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا مشارکت و رقابت انتخاباتی خوبی شکل بگیرد. صدا و سیما در البرز نیز دو کانال را راه اندازی کرده تا کاندیداها خود را معرفی کنند. ما نیز در مصلای کرج مقدماتی را فراهم می کنیم تا در روزهای آینده همه کاندیداها در اینجا حضور پیدا کنند و بدون هیچ ممیزی صحبت کنند و مردم حرف های و اهداف آنها را بشنوند و آنان نیز پاسخ دهند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.