• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح:

مدرک گرایی در کشور اشتیاق جوانان به مهارت آموزی را کاهش می دهد

  • کد خبر : 26131
  • 28 بهمن 1402 - 11:59
مدرک گرایی در کشور اشتیاق جوانان به مهارت آموزی را کاهش می دهد
جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جایگاه تبلیغ و ترویج مهارت آموزی در کشور، مظلوم و مدرک گرایی برجسته است و همین موضوع موجب شده جوانان و خانواده ها کمتر سراغ مهارت آموزی بروند.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار موسی کمالی، جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در قرارگاه مهارت آموزی سربازان که با حضور فرمانده سپاه، جانشین فرمانده انتظامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی و ایجاد اشتغال جوانان گفت: ایشان تاکنون این موضوع را به نحو احسن تبیین کردند و از اینجا به بعد همه ما باید پیگیر موضوع باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال جوانان و همچنین بنا بر تاکید معظم له، ما نیز به این حوزه ورود کردیم و تلاش می کنیم با گفت و گوهای تخصصی به یک درک مشترک در این زمینه برسیم. هدف ما از این نظارت و بازدیدهای میدانی صحبت در خصوص چرایی، چیستی و چگونگی مهارت آموزی در ستاد نیروهای مسلح است.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی و متولی این امر در البرز تصریح کرد: استنباط بنده این است که جلسات مرتبط در این استان به نحو احسن برگزار نشده است و حتی در جلسه امروز که تدبیر رهبر معظم انقلاب نیز در آن بیان شد، برخی از این مدیران کل حضور نداشتند.

سردار کمالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مهارت آموزی جوانان گفت: ایشان همواره تاکید دارند سربازانی که وارد نیروهای مسلح می شوند باید مهارت یاد بگیرند و توانمند شوند. بنابراین یکی از چرایی های ورود نیروهای مسلح به این مهم، اجرایی سازی فرمان رهبر است. از سوی دیگر بیکاری یکی از معضلات و بحران های کشور است و لزوم مقابله با آن و رسیدن به اشتغال، داشتن مهارت است.

هیچ محدودیتی برای آموزش های تخصصی سربازان نداریم

وی اذعان کرد: امروز یکی از ماموریت های نیروهای مسلح، فرماندهان و مسئولان ورود به موضوع مهارت آموزی است که به نحو احسن باید اجرایی شود. دو نوع آموزش عمومی و تخصصی در این زمینه صورت می گیرد تا به اشتغال جوانان کمک کند. علاوه بر آموزش کسب و کار، آموزش سواد مالی و رسانه ای و الکترونیکی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است تا جوانان راه های جذب مشتری را فرا گیرند.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستادکل نیروهای مسلح آموزش مهارت های زندگی را یکی از مهم ترین مولفه های ضروری برای جوانان دانست و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ۲۶ سازمان و وزارتخانه در این راستا اظهار کرد: سندی تحت عنوان سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در شورای عالی اشتغال تصویب و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و امروز به عنوان سند میثاق بین دستگاه های لشکری و کشوری برای امر مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی استفاده می شود.

سردار کمالی با بیان اینکه ما هیچ محدودیتی در داخل نیروهای مسلح برای آموزش های تخصصی سربازان نداریم و دست هر سازمانی و وزارتخانه ای که ادعای آن را داشته باشد را می بوسیم و از آنها کمک می گیریم تا این کار به نحو احسن انجام شود. طی این مدت بالغ بر دو میلیون نفر را پای کار آورده ایم و موفق شدیم برای یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر گواهینامه مهارتی صادر کنیم که ۷۸۰ هزار نفر گواهینامه تخصصی دریافت کرده اند.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی ستادکل نیروهای مسلح مطرح کرد: طی سالهای اخیر ۷۸۰ هزار نفر با داشتن این گواهینامه ها وارد بازار کار شده اند اما هنوز این وضعیت مطلوب ما نیست و باید برنامه ریزی کنیم کمیت را نیز افزایش دهیم تا این شعار که هر سرباز حداقل باید با یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی از نیروهای مسلح ترخیص شود را عملیاتی کنیم.

سردار کمالی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه کارها بعضا خوب تصمیم گیری، ابلاغ و آغاز می شود اما پس از مدتی کار کند پیش می رود، تعطیل یا بعضا به انحراف کشیده می شود تصریح کرد: جایگاه تبلیغ و ترویج مهارت آموزی در کشور، مظلوم و مدرک گرایی برجسته شده است و همین موضوع موجب شده جوانان و خانواده ها کمتر سراغ مهارت آموزی بروند اما باید کمک کنیم و این فرهنگ را توسعه و ترویج دهیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26131

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.