• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
11
میرابراهیم صدیق:

باید تلاش کنیم بی تفاوتی مردم از بین برود

  • کد خبر : 26235
  • 05 اسفند 1402 - 16:24
باید تلاش کنیم بی تفاوتی مردم از بین برود
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز گفت: ما باید تلاش کنیم اعتماد به مردم بازگردد و بی تفاوتی از بین برود. اگر شهروندان نسبت به آبادانی شهر و استان و کشور بی تفاوت نباشند، می‌توانیم به راحتی به سمت ایران قوی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، میرابراهیم صدیق کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری مهر البرز و با مشارکت سازمان بسیج رسانه استان البرز و موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا برگزار شد، با تاکید بر اهمیت حوزه نمایندگی مجلس از اقدامات خوب نمایندگان در دوره های قبل قدردانی و به نقدهایی که به آنها وارد بود اشاره کرد.

وی ادامه داد: پایه انتخاباتی و افکار و دیدگاه‌های بنده از داوطلب شدن برای نمایندگی مجلس، اقتصادی است، البته به نظر می‌رسد اعضای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های اقتصادی افکار خوبی داشته اند اما در اجرا و عمل به قوانین اتفاقات خوبی نیفتاده است که این موضوع می‌تواند در برخی حوزه‌های انتخابیه بهتر و در برخی دیگر ضعیف‌تر باشد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ایران را از جمله کشورهای ثروتمند و دارای منابع بسیار دانست و بیان کرد: استان البرز نیز به تبع این موضوع دارای منابع بسیاری از جمله شهرک‌ها و لکه‌ها و مناطق صنعتی مختلف است که کمتر به آنها پرداخته می شود لذا فردی که برای نمایندگی این حوزه اقدام می کند باید با این ظرفیت‌ها آشنا و به بخش خصوصی بیشتر بها بدهد.

ضرورت توجه به بخش خصوص در راستای رفع مشکلات اقتصادی

صدیق با بیان اینکه بر اساس قانون مالیات شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی باید به شهر و استان محل استقرار آنها بازگردد اما تاکنون انجام نشده است، تصریح کرد: منابع اقتصادی راه حل بسیاری از مسائل، معضلات و مشکلات شهری، استانی و کشوری است بنابراین باید به بخش خصوصی بیشتر توجه شود زیرا این بخش می تواند در حل مشکلات مردم بسیار مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین قوانین وضع شده را دارد و باید به دنبال اجرای قانون وضع شده اما اجرا نشده و ناقص اجرا شده باشیم. قوانین موجود کافی هستند و باید در هر حوزه‌ای به صورت عام و خاص اجرا شوند لذا در این حوزه نباید تعارف داشته باشیم و در صورت عدم اجرای قوانین، نحوه برخورد با مسببان در قانون پیش بینی شده است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در خصوص تجمل گرایی در زندگی نمایندگان مجلس نیز اذعان کرد: تجمل گرایی یک نماینده مجلس موجب جدایی از رای دهندگان خود می شود در حالیکه جامعه می‌طلبد که نماینده منتخب مجلس از میان افرادی باشد که به او رأی داده‌اند بنابراین نباید بین مردم و نماینده فاصله‌ای ایجاد شود.

صدیق در بخش دیگری به مهاجرپذیری البرز اشاره و بیان کرد: ابتدا باید این موضوع را بپذیریم که مهاجران از نخبگان هستند و سپس آنها را شناسایی و در حوزه‌های مختلف در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌هایی از آنها برای رفع مشکلات استفاده کنیم زیرا این استان بستر خوبی برای پذیرش افرادی دارد که جزو نخبگان محله‌ها و شهرهای خود هستند.

گوشی شنوا و فکری باز و پذیرا داشته باشم

وی عنوان کرد: اگر نماینده‌ای معتقد باشد که رفع مشکلات جامعه به دست مردم انجام می‌شود، با بهره گیری از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها می‌تواند به راه حل های قریب به اتفاق مشکلات دست یابد. از سوی دیگر باید از کاریکاتوریزه شدن شهر بپذیریم و اینگونه نباشد که در حوزه‌ای رشد کنیم و در حوزه دیگر اتفاق مثبتی رخ ندهد. بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از همه افرادی که برای آبادانی و قوی‌تر شدن ایران قوی پا به میدان گذاشته‌اند استفاده شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با تاکید بر اینکه مشاوره پذیر است و از پیشنهادات استقبال می کند عنوان کرد: بنده تخصص محور هستم و اگر چیزی را بلد نباشم، شجاعت اعلام آن را دارم. حوزه‌های شهری تخصصی هستند و باید کمیته‌ها و کارگروه‌هایی در زمینه‌های مختلف تشکیل شوند که مسائل و مشکلات و راه حل های آنها را احصا کنند.

صدیق گفت: ما باید تلاش کنیم اعتماد به مردم بازگردد و بی تفاوتی از بین برود. اگر شهروندان نسبت به آبادانی شهر و استان و کشور بی تفاوت نباشند، می‌توانیم به راحتی به سمت ایران قوی گام برداریم. این قول را به مردم می‌دهم که در صورت راه یابی به مجلس، گوشی شنوا و فکری باز و پذیرا داشته باشم و از نظرات و ایده‌های مشاوران استفاده و به مردم نیز رجوع کنم زیرا نگاه من به نمایندگی مجلس، نگاه وکیل و موکل است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.