• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
9
علی استادحسینی:

در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم/ ضرورت مطالبه گری هنگام کم کاری ها

  • کد خبر : 26238
  • 05 اسفند 1402 - 18:23
در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم/ ضرورت مطالبه گری هنگام کم کاری ها
کاندیدای انتخابات مجلس در استان البرز در خصوص دخالت یا عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و عزل و نصب‌ها گفت: من در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم اما باید بر نحوه اجرای کارهای مربوط به مردم نظارت کنم که به خوبی و درستی پیش برود، در غیر این صورت مطالبه گری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی استادحسینی، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری مهر البرز و با مشارکت سازمان بسیج رسانه استان البرز و موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا البرز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، مهمترین آسیب کارکردی مجلس را عنوان کرد.

وی با تاکید بر تصویب و اجرای چند طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در مجلس شورای اسلامی به ویژه مجلس جدید گفت: با توجه به اینکه مشکل اصلی مردم در حوزه‌های معیشت و اشتغال است، مجلس باید تا حدودی این معضلات را حل می‌کرد اما این اتفاق نبفتاده و این موضوع نظام را با آسیب‌هایی مواجه کرده است، دولت و مجلس باید با همفکری یکدیگر فکری به حال سفره مردم می‌کردند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با بیان اینکه دولت در زمینه مذکور وظایفی دارد و اولویت مجلس جدید نیز باید همین موضوع باشد مطرح کرد: وظایف قوای سه گانه مشخص و یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی پس از قانونگذاری نظارت بر اجرای آن است که چشمانی بیدار نیاز دارد. نماینده مجلس باید پیگیر اجرای قوانین وضع شده در مجلس باشد و از چشمان نظارتی مردم نیز استفاده کند.

استادحسینی با اشاره به وجود قوانین کافی در کشور و مشکل در اجرای آنها اذعان کرد: اگر کسانی در اجرای قوانین خللی ایجاد یا کم کاری کنند مجلس باید به موضوع ورود کند. بنده با شعار «باور مردم، یاور مردم» به میدان آمده ام چون معتقدم اگر مردم نباشند، ما هیچ چیز نداریم، آنها باید پای کار باشند و البته تاکنون نیز بوده‌اند اما عملکرد ما بر پایبندی آنها به نظام و انقلاب بسیار تأثیرگذار است.

دغدغه من رفع مشکلات مردم در زمان بیماری است

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه و تصمیمات نمایندگان مجلس در کشور تاکید کرد: کسی که در این جایگاه قرار می گیرد باید باید در همه شرایط با مردم و کنار آنها باشد. مسئولیت پذیری را در راس امور خود قرار دهد و از عهده امور محوله بر بیاید و اگر مسئولیتی را قبول کرده و به وظایف خود عمل نکند در صورتی که می توانسته آنها را انجام دهد مورد لعن ائمه اطهار (ع) قرار می گیرد.

استادحسینی خاطرنشان کرد: برخی از مردم تصور می‌کنند که نماینده یک حوزه انتخابیه فقط نماینده همان محله است، در صورتی که قوانینی که در مجلس وضع می‌شوند مربوط به همه مردم هستند و نفع و ضرر آنان نیز متوجه همه جامعه است. اگر قانونی وضع شود که نفع آن به همه مردم برسد، بسیاری از مشکلات حوزه انتخابیه کاندیدای مورد نظر نیز مرتفع می شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و نیز رجوع آنان در زمان بیماری و دردسرهایی که هنگام پذیرش متوجه همشهریان می شود اعلام کرد: در صورت راه یابی به مجلس اولین کاری که انجام می‌دهم اقداماتی در خصوص پذیرش بیماران دهک های پایین در بیمارستان ها با کمترین هزینه است.

وی در خصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نیز تشریح کرد: به نظر اجرای این طرح من در کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت تأثیرگذار است و علاوه بر کمک به عدالت اجتماعی، دست رانت خوارها را نیز کمی کوتاه می‌کند. بنده معتقدم این کالابرگ باید تهیه شود تا مردم دغدغه گرانی را نداشته باشند، در غیر این صورت تضمینی برای عدالت نیست.

از اعلام اموالم ترسی ندارم

استاد حسینی در خصوص دخالت یا عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و عزل و نصب‌ها نیز تصریح کرد: من در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم اما برای اینکه کار مردم پیش برود و مدیر خوبی بر سر کار بیاید، به عنوان مشاور تلاش خود را خواهم کرد. بنده باید بر نحوه اجرای کارهای مربوط به مردم نظارت کنم که به خوبی و درستی پیش برود، در غیر این صورت مطالبه گری می‌کنم.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شفافیت اموال خود تصریح کرد: اموال من شامل یک منزل مسکونی، یک دستگاه خودرو و حقوق دریافتی است و از بابت اعلام آنها ترس و مشکلی ندارم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.