• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8

بسیاری از قوانین کشور به روز نیستند

  • کد خبر : 26271
  • 07 اسفند 1402 - 20:49
بسیاری از قوانین کشور به روز نیستند
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه قوانین زیادی در کشور داریم اما بسیاری از آنها به روز نیستند، گفت: پس از ورود به مجلس قصد دارم آن را با مشارکت نخبگان پیگیری کنم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مصطفی سعیدی سیرایی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز امروز در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری مهر البرز و مشارکت موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، گفت: در صورت راهیابی به مجلس تلاش می‌کنم عضوی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی باشم.

وی اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم را از جمله اولویت‌های خود برشمرد و با بیان اینکه بر اساس قانون و نظارت بر آن می‌توان در رفع مشکلات و معضلات حوزه استحفاظی تأثیرگذار بود تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب شده مجلس به کارایی لازم نرسد، تعدد قوانین در کشور و عدم نظارت دقیق، صحیح و مستمر بر اجرای آنها توسط دستگاه‌های اجرایی است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز بیان کرد: شفافیت یکی از شرایط لازم برای نمایندگان مجلس است و اگر نماینده‌ای اعتقاد به این موضوع نداشته باشد نباید وارد این عرصه شود. بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب کسب ثروت فی نفسه بد نیست، اگر از راه رانت باشد ایراد دارد، نامزد و نماینده مجلس باید به صورت شفاف ثروت، اموال و جایگاه شغلی خود را اعلام کند.

شفافیت در اموال

سعیدی سیرایی در رابطه با اموال خود اعلام کرد: یک منزل مسکونی در آسیاب برجی دارم که خود در آن ساکن هستم، دو دستگاه خودروی سواری سراتو و ۲۰۶، یک ملک پدری به مساحت حدود پنج هزار مترمربع در روستای سیرا که با دیگر وراث تقسیم می‌شود، یک قطعه زمین ۳۰۰ مترمربعی و یک قطعه زمین با کاربری تجاری به مساحت ۴۰۰ مترمربع در حسن آباد کرج دارایی‌های من هستند.

وی با اشاره به اینکه البته این زمین ۴۰۰ مترمربعی هم که به عنوان خانواده شهدا به ما واگذار شده است مشترکا بین همه خواهران و برادرانم تقسیم می‌شود، در خصوص فیلترینگ فضای مجازی نیز اذعان کرد: در هر جای دنیا استفاده از شبکه‌های مجازی با برنامه ریزی و شرایط خاصی انجام می‌شود و دسترسی‌های مختلفی برای سنین گوناگون وجود دارد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز اظهار کرد: ما در فضای تهاجم فرهنگی قرار داریم، به همین دلیل کارمان دشوارتر است، بنابراین باید برای استفاده مناسب از فضای مجازی برنامه ریزی و آن را مدیریت کنیم، اما در کنار آن توجه داشته باشیم که کسب و کار بزرگی که در این فضا ایجاد شده، منبع درآمد بسیاری از خانواده‌ها است.

زمین های قولنامه ای یکی از بزرگترین معضلات البرز هستند

وی ادامه داد: نیاز نیست همه در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار باشند، کسب و کارهای نوین هم فرصت ایده آلی است که مردم می‌توانند از آن بهره مند شوند، بنابراین باید زمینه فعالیت این کسب و کارها نیز به خوبی فراهم باشد. پیش بینی برنامه‌های مشخص و مدون برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی بدون آسیب به کانون خانواده ضرورت دارد.

سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه قوانین زیادی در کشور داریم اما بسیاری از آنها به روز نیستند، اضافه کرد: پس از ورود به مجلس قصد دارم آن را با مشارکت نخبگان پیگیری کنم. در این راستا البرز ظرفیت‌های منابع انسانی توانمندی دارد که نمایندگان البرز می‌توانند با استفاده از آنها طرحی را برای اصلاح و ساختار قوانین تکراری و بروز نشده ارائه دهند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز زمین های قولنامه ای در البرز را به عنوان یکی از بزرگترین معضلات این استان برشمرد و بر تعیین تکلیف آنها تاکید کرد و گفت:‌ اگر بتوانیم برخی قوانین را اصلاح و قانون‌های مشابه و تکراری را حذف کنیم و به یک قانون واحد و جمع بندی برسیم، اقدام بزرگ و مثبتی برای ادامه مسیر پیش رو خواهد بود.

حتی اگر یک نفر هم باشم اراده مبارزه با فساد بانک‌ها را دارم

وی با اشاره به بنگاه داری بانک‌ها توضیح داد: یکی از ضعف‌هایی که در ادوار مختلف مجلس بوده و هست چه در حوزه استانی چه در حوزه ملی عدم نظارت است که در این راستا باید برای مبارزه با فساد اراده کنیم. با توجه به اینکه به صورت جمعی می‌توان با فساد مبارزه کرد باید اراده جمعی به وجود بیاید.

سعیدی سیرایی اظهار کرد: در صورت ورود به مجلس حتی اگر یک نفر هم باشم اراده مبارزه با فساد دستگاه‌های خاص مانند بانک‌هایی که بنگاه داری می‌کنند را دارم. برخی بانک‌ها از وظایف اصلی خود دور شده و بنگاه داری به اولویت اول آنها تبدیل می‌شود. در سال‌های پیش آنطور که باید و شاید با این موضوع مقابله نشده که یکی از اولویت‌های اساسی من خواهد بود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.