• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
5
فرماندار کرج:

نرخ اجاره بهای مسکن باید تثبیت شود 

  • کد خبر : 28610
  • 07 خرداد 1403 - 19:29
نرخ اجاره بهای مسکن باید تثبیت شود 
فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: مردم از وضعیت بازار مسکن ناراضی هستند و باید نرخ اجاره بها ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یحیی رمضانی، فرماندار ویژه کرج امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن این شهرستان که با حضور دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم با کار و تلاش شبانه روزی امید بازگشت از بدترین شرایط روزگار را به مردم هدیه کرد.

وی با بیان اینکه هزار روز خدمت بی منت و عزت در دولت سیزدهم با حضور پرشور مردم در مراسم تشیع پیکر مطهر شهید جمهور و همراهانش نمود پیدا کرد، ضمن قدردانی از مردم در برپایی مراسم گرامیداشت شهید جمهور مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم برنامه ها و پروژه های دولت را در این مدت کوتاه باقی مانده به اتمام برسانیم.

رمضانی با اشاره به ساخت سالی یک میلیون مسکن با هدف خانه دار شدن قشر کم درآمد به عنوان یکی از اهداف و برنامه های مهم دولت سیزدهم افزود: مردم از نرخ مسکن و اجاره بهاء ناراضی هستند. ما باید مانع از سوء استفاده سودجویان از بازار مسکن شویم و نرخ اجاره بها نیز باید تثبیت شود. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ناامنی بازار مسکن تبلیغات سودجویان است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه اتحادیه املاک تبلیغات کذبی که موجب بر هم زدن امنیت بازار مسکن شده را پیگیری کند و مانع بروز آنها شود، خاطرنشان کرد: خرید مسکن یکی از کالاهای گران در سبد خانواده ها شده که وظیفه ما جلوگیری از این موضوع است، حتی مستاجرها هم از نرخ اجاره بها ناراضی هستند.

به گفته وی، اجرای دقیق قانون ساماندهی زمین و مسکن، تعیین سقف اجاره بها و ثبت معاملات ملکی در سامانه های خودنویس و روان نویس است. همه دستگاه های مرتبط باید در اجرای قانون ساماندهی زمین و مسکن در حوزه نرخ گذاری و ثبت معاملات در سامانه های مربوطه قاطعیت داشته باشند.

مهدی فراهانی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان کرج نیز گفت: دانه درشت های بازار مسکن فرار مالیاتی دارند و اتحادیه املاک باید مانع از این رفتار ناعادلانه شده و نرخ گذاری های کذایی برخی فعالان بازار مسکن موجب نارضایتی مردم و ناامنی در بازار شده که باید با آنها نیز برخورد قانونی شود. نرخ گذاری در مسکن باید مبنای اصولی داشته و شفاف و عادلانه باشد تا هیچ مالکی سلیقه ای عمل نکند.

در این جلسه مقرر شد بانک ها موانع پرداخت ودیعه مسکن را تسهیل کنند و عاملانی که در فضای مجازی، تبلیغات شهری و دیگر رسانه ها با قیمت گذاری های غیر واقعی موجب نا امنی در بازار مسکن شدند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

همچنین در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان کرج مقرر شد تمامی بنگاه های معاملات ملکی دارای پروانه کسب کد رهگیری شوند و عقد قرارداد را در سامانه خودنویس به انضمام شناسه صنفی خود ثبت کنند. اگر این فرایند انجام نشود مصداق جعل است و به دستگاه قضا معرفی می شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.