• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
15

امکان ساخت اندام مصنوعی برای معلولان مددجوی بهزیستی فراهم شد

  • کد خبر : 29120
  • 31 خرداد 1403 - 10:32
امکان ساخت اندام مصنوعی برای معلولان مددجوی بهزیستی فراهم شد
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از فراهم شدن امکان ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن برای معلولان مددجوی بهزیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از فراهم شدن امکان ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن برای معلولان مددجوی بهزیستی خبر داد و گفت: یک توافق سه جانبه برای افراد دارای شرایط خاص جسمی، به منظور اخذ تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت و سازمان بهزیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان علاوه بر غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، با استفاده از دانش نوین شرکت‌های دانش بنیان نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه معلولان اقدام کرده است، افزود: یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیت‌سازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد: در برخی اماکن عمومی نظیر مساجد میزهای خدمت هوشمند برای خدمات‌رسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی برپا می‌شود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر از طریق پیامک به فرد ارسال می‌شود.

قادری عنوان کرد: این طرح در فاز اول در ۱۰۰ محله کم برخوردار سراسر کشور اجرا و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مورد نظر آن‌ها ارائه شد که بر این اساس، ۱۵ درصد موضوعات مطروحه توسط مردم غیرمالی بود که با گفت وگو و مشاوره به سرانجام رسید. در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم سویی استراتژیک بین دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادها ایجاد شد.

به گفته وی، سازمان بهزیستی در طول یک هزار روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توانخواهان تحت حمایت ارائه کرده است. عده‌ قابل توجهی از خدمت بگیران بهزیستی پشت نوبت دریافت مستمری بودند که در این دولت، همه آنها شامل ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفتند و اکنون هیچ زن بی سرپرست خانوار یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: همچنین هیچ متقاضی ارائه خدمات یا دریافت اقلام توانبخشی مانند کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی و عصا نیز پشت نوبت انتظار نیست. از ۱۲ سال پیش ساختار این سازمان تغییر نکرده بود اما در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی بهزیستی باز و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خدمات گسترده و مطلوب این سازمان به جامعه هدف خود، سال گذشته بهزیستی در حوزه‌ اشتغال به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.