• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
9
استاندار البرز:

مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان به زودی در البرز افتتاح می شود

  • کد خبر : 29187
  • 03 تیر 1403 - 16:24
مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان به زودی در البرز افتتاح می شود
استاندار البرز گفت: به زودی مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان برای نمونه در البرز (جنب بیمارستان امام علی (ع) کرج) افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: پنج شنبه اربعین شهدای خدمت است؛ امیدواریم همانگونه که مردم در تشییع پیکر آنها حضوری بی نظیر داشتند، با حضور پرشور در این مراسم نیز قدردانی خود از شهید جمهور را اعلام کنند.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه از جمله کلانتری، سرای محله، ساختمان بهداشت و درمان، مدرسه، بخشداری و ساختمان امداد و نجات در خط ۴ حصار و نیز خط بی آرتی خیابان شهید بهشتی و ادامه مسیر بلوار شهید ناصربخت با حضور وزیر کشور و قائم مقام وی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در سامانه منتاک وزارت کشور ۵ هزار و ۶۳۵ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ از البرز ثبت شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه البرز از نظر تعداد پروژه های ثبت شده در این سامانه رتبه اول را به دست آورده است، عنوان کرد: در سامانه ایران یار نیز ۱۲۰ پروژه بزرگ تعریف شده است. آیت الله رئیسی در کمتر سه سال مسئولیت خود در جایگاه ریاست جمهوری اقدامات خوبی را انجام داد که از جمله آنها می توان به احیای بیش از یک هزار و ۳۰۰ معدن راکد و دارای مشکل در سطح کشور اشاره کرد.

عبداللهی احیای بیش از ۶ هزار واحد اقتصادی راکد در کشور، افزایش دو برابری رقم سرمایه گذاری خارجی جذب شده و ارتقای آن به ۴ هزار و ۱۹۳ میلیون دلار، افزایش ذخایر گندم، جهش صادرات نفت خام، افزایش ۱۰ برابری یارانه ها، رکورد تجارت غیرنفتی به ارزش ۱۱۲ میلیارد دلار، کاهش نرخ رشد نقدینگی و کاهش نرخ بیکاری ب پایین ترین مقدار خود در ۲۰ سال گذشته را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

وی از کاهش نرخ بیکاری در استان البرز از ۱۰٫۵ به ۷٫۴ درصد خبر داد و با اشاره به اضافه شدن یک هزار و ۵۶۰ تخت بیمارستانی در این استان مطرح کرد: به زودی مرکز جامع تشخیص و درمان انواع سرطان برای نمونه در البرز (جنب بیمارستان امام علی (ع) کرج) افتتاح می شود. گامانایف که به دستگاه جراحی بدون برش معروف است، در این مرکز نصب شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه بخش عمده ای از زندان رجایی شهر که تخلیه شده، به دانشگاه فرهنگیان و بخشی دیگر نیز به فرهنگسرا و کتابخانه تبدیل می شود، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن مصوبه مجلس شورای اسلامی است که دولت در آن متعهد شد سالی یک میلیون واحد مسکن بسازد. در دولت های نهم و دهم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ساخته و از این تعداد فقط ۸۰۰ هزار واحد تحویل مردم شد.

عبداللهی ادامه داد: ساخت و تکمیل ۲۸۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده از دولت های نهم و دهم، بر گردن آیت الله رئیسی افتاد که در کمتر از سه سال، ۲۴۰ هزار واحد را در کشور تکمیل کرد. اتوبان شهید سلیمانی که هفت کیلومتر از آن افتتاح شده، در سال جاری به بهره برداری می رسد و می تواند در کاهش بار ترافیکی آزادراه کرج – قزوین نقش موثری داشته باشد.

به گفته وی، در شورای برنامه ریزی البرز مصوب شد که سه پروژه بیمارستان کمالشهر، مرکز تشخیص و درمان انواع سرطان و پل در حال ساخت بر روی رودخانه کرج به نام شهید رئیسی نامگذاری شوند. در حوزه اجتماعی نیز البرز اولین استانی بود که در سال گذشته جرائم آن ۲۲ درصد کاهش یافت و رتبه اول را در این زمینه کسب کرد. در کل کشور جرائم چهار درصد کاهش یافت که سه درصد عملکرد البرز بود.

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور پرشور در انتخابات، مکمل حماسه حضور مردم در تشییع پیکر شهید رئیسی است، عنوان کرد: درخواست ما از اصحاب رسانه این است که برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای تلاش کنند تا انتخاباتی پرشور و رقابتی سالم رقم بخورد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.