• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

راه اندازی خط تولید پارچه ملت بلون در البرز/باید مسیر صادرات ماسک هموار شود

  • کد خبر : 3020
  • 17 دی 1399 - 15:34
راه اندازی خط تولید پارچه ملت بلون در البرز/باید مسیر صادرات ماسک هموار شود
رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از راه اندازی اولین خط تولید پارچه ملت بلون استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد خبر داد و بر ضرورت هموار شدن مسیر صادرات ماسک تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در آیین افتتاحیه اولین خط ملت بلون با فیلترینگ ۹۵% در سطح کشور که در شهرک صنعتی اشتهارد راه اندازی شد، گفت: بسیج اصناف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همواره در کنار مردم بوده است. 

وی اولویت برنامه های این سازمان در این مدت را کمک به سلامتی مردم جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان با به کارگیری ظرفیت های مردمی و با الگوگیری از دفاع مقدس موفق به مدیریت تولید و مصرف ماسک شد به گونه ای که اکنون ماسک باکیفیت به وفور و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار دارد.

فعالیت ۵۰۰ کارگاه صنفی و جهادی تولید ماسک در کشور

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کارگاه صنفی و جهادی تولید ماسک در سراسر کشور مطرح کرد: در این کارگاه ها حدود ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند و روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک استاندارد توسط آن ها تولید می شود.  

حسن پور اضافه کرد: امروز خدمت رسانی بسیج اصناف در زمینه تامین ماسک کشور وارد مرحله جدیدی شده و با افتتاح خط تولید پارچه ملت بلون که اصلی ترین ماده ماسک را تشکیل می دهد، در شهرک صنعتی اشتهارد، افتخار دیگری بر برگ زرین خدمات سپاه و بسیج افزوده خواهد شد.

وی اذعان کرد: در مقطعی که تمام کشور در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته بود، برخی تولیدکنندگان پارچه ماسک که تقریبا انحصار تولید را در دست گرفته بودند، به مدت دو ماه از عرضه پارچه خودداری کردند تا بتوانند قیمت را افزایش دهند و به عبارتی سلامت مردم را در گرو منافع مالی خودشان قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: اما این افراد غافل از این بودند که مردم ایران با حمایت بسیج تسلیم زیاده خواهی افراد و گروه ها نمی شوند و انحصار را با تلاش شبانه روزی و با سلاح تولید انبوه و باکیفیت خنثی می کنند بنابراین امروز از جمله روزهایی است که به یادگار باقی خواهد ماند.

حسن پور با بیان اینکه محصولات این کارخانه که بالای ۹۵ درصد فیلتراسیون دارند، در اختیار کارگاه های صنفی و جهادی مورد حمایت سازمان بسیج قرار می گیرند، سلامت مردم را با استفاده از ماسک های استاندارد حائز اهمیت دانست و افزود: استفاده از پارچه های ملت بلون استاندارد در تولید ماسک الزامی است لذا افزایش تولید این نوع پارچه در کشور از برنامه های این سازمان است.

مسیر صادرات ماسک باید هموار شود

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به دپوی ماسک در واحدهای تولیدی متذکر شد: باید از تولید و عرضه ماسک های غیراستاندارد و قاچاق که به سلامت مردم ضربه می زنند جلوگیری و مسیر صادرات ماسک برای تولیدکنندگان هموار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.