• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
رئیس اورژانس البرز:

البرز به بیش از ۳۰ پایگاه اورژانس دیگر نیاز دارد

  • کد خبر : 31613
  • 26 شهریور 1403 - 17:19
البرز به بیش از ۳۰ پایگاه اورژانس دیگر نیاز دارد
رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز با بیان اینکه استان البرز بیش از 30 پایگاه اورژانس کم دارد، گفت: در حالت استاندارد باید برای هر 25 تا 30 هزار نفر و در جاده ها نیز هر حدود 40 کیلومتر یک پایگاه اورژانس پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از ثبت ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس در تقویم ملی ایران خبر داد و عنوان کرد: خدمات سازمان اورژانس به صورت رایگان در تمام پهنه سرزمینی ما به مردم ارائه می شود.

وی خدمات این سازمان را متشکل از اورژانس زمینی، هوایی و دریایی دانست و مطرح کرد: پرستاران اورژانس زحمات بسیاری را متحمل می شوند و نقش مهمی را ایفا می کنند اما به خوبی دیده نمی شود و مبلغ حقوق دریافتی آنها در شیفت های معادل و مساوی کمتر از هم رده های آنها بوده که درخواست ما تجدید نظر در این زمینه است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: خواسته ما این است که مبلغ پرداختی به پرستاران متناسب با زحمات و کار علمی آنها باشد و کارانه، اضافه کار و سختی کارشان نیز دیده شود. روزانه به صورت میانگین یک هزار و ۵۰۰ تماس با اورژانس البرز برقرار و حدود ۳۰ درصد این تماس ها منتهی به انجام ماموریت می شود.

مهدوی با اشاره به اعزام نیروهای عملیاتی اورژانس به حدود ۵۰۰ ماموریت به صورت روزانه از فعالیت ۷۶ پایگاه زمینی در البرز شامل ۱۰۰ واحد عملیاتی از جمله آمبولانس، موتورلانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد خبر داد و افزود: در حالت استاندارد باید برای هر ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر و در جاده ها نیز هر حدود ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس پیش بینی شود.

راه اندازی سرویس لوکیشن تماس

وی با بیان اینکه استان البرز بیش از ۳۰ پایگاه اورژانس کم دارد، عنوان کرد: تمام تماس های برقرار شده با اورژانس ضبط و حرکات آمبولانس ها کنترل می شود. همه آمبولانس ها علاوه بر تجهیزات درمانی به جی پی اس نیز مجهز هستند. بر اساس آخرین ارزیابی، ۹۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از خدمات اورژانس البرز رضایت دارند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز خبر داد: با توجه به اینکه گاهی اوقات به دلایل مختلف امکان دریافت محل جهت اعزام نیروهای عملیاتی ممکن نیست،؛ در سال جاری سرویس لوکیشن تماس در این استان راه اندازی می شود تا هر کس از هر نقطه ای از استان که با اورژانس ۱۱۵ تماس می گیرد، لوکیشن منطقه وی مشخص باشد.

به گفته مهدوی، طی دو سال گذشته ۱۴ پایگاه موتورلانس اورژانس در سطح استان البرز راه اندازی شده که همه موتورلانس ها مجهز به تجهیزات و دارو هستند و افزایش این تعداد در آینده نزدیک از جمله سیاست های ماست. در واحد پزشکان ۵۰ – ۱۰ در همه شیفت ها دو پزشک راهنمایی های لازم را به نیروهای عملیاتی اعزام شده به ماموریت ارائه می دهند.

وی از تجهیز تمام آمبولانس ها به دستگاه AED (دستگاه شوک) خبر داد و تصریح کرد: گاهی اوقات همکاران اورژانس، بی گناه در ماموریت ها مورد حمله زبانی و فیزیکی قرار می گیرند که پرونده های این چنینی مورد بررسی و پیگیری قانونی قرار می گیرند زیرا مورد هجوم قرار دادن افرادی که به ما کمک می کنند با هیچ منطقی سازگار نیست.

فرسودگی آمبولانس ها مهمترین چالش اورژانس البرز

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز از برخورد با افرادی که به صورت هدفمند نسبت به حمله و هجوم اقدام می کنند و استفاده از قوانین بازدارنده خبر داد و بیان کرد: اکنون مهمترین چالش اورژانس فرسودگی آمبولانس هاست و در این استان بیش از ۹۰ درصد آمبولانس ها فرسوده هستند. نیاز به آمبولانس نیز به شدت احساس می شود.

مهدوی اضافه کرد: بنا به گفته رئیس سازمان اورژانس ۵۰۰ دستگاه آمبولانس میان استان ها توزیع شده که سهم البرز از این تعداد یک دستگاه بوده است. اعزام هر بالگرد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، زیرا بالگردها در اجاره اورژانس هستند و ماهانه رقم سنگینی بابت نگهداری آنها باید پرداخت شود اما ریالی از بیمار دریافت نمی شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=31613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.