• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

تجهیز تمام واحدهای عملیاتی اورژانس البرز به دستگاه شوک

  • کد خبر : 31628
  • 26 شهریور 1403 - 20:27
تجهیز تمام واحدهای عملیاتی اورژانس البرز به دستگاه شوک
معاون اجرایی مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز گفت: تمام واحدهای عملیاتی اورژانس البرز اعم از موتورلانس، آمبولانس، بالگرد و اتوبوس آمبولانس به دستگاه شوک مجهز شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، ابوذر سعیدی، معاون اجرایی مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در مواقعی که فرد متقاضی دریافت خدمت از اورژانس ۱۱۵ البرز قدرت شنوایی ندارد و نمی تواند به سوالات ما پاسخ دهد و نشانی محل موردنظر را بدهد، با استفاده از سرویس ناشنوایان می توانیم نشانی را دریافت کنیم.

وی افزود: کار با این سرویس بدین صورت است که فرد متقاضی از طریق ارسال پیامک و یا پیام در پیام رسان های ایتا، بله و سروش درخواست کمک کرده و خدمات مورد نظر را دریافت می کند. اورژانس البرز همواره به دنبال ارتقای کیفی واحد موتورلانس است که در این راستا در سال جاری اولین واحد آن در پایگاه شهید محمد اینانلو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج راه اندازی شد.

معاون اجرایی مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز از فعالیت ۱۴ دستگاه موتورلانس در اورژانس البرز خبر داد و با اشاره به اینکه این دستگاه ها به عنوان موتور آمبولانس پیشتاز به ماموریت های اورژانس اعزام می شوند، افزود: اورژانس علاوه بر امدادرسانی، وظیفه آموزش تخصصی و عمومی در حوزه های مختلف را نیز بر عهده دارد و کلاس های آموزشی را برگزار می کند.

سعیدی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالگرد اورژانس هوایی استان البرز به تعداد ۱۶۹ مورد به پرواز در آمده و ۱۸۹ بیمار به بیمارستان های مرکز استان منتقل شده اند. ۶۱۰ مورد حادثه ویژه نیز داشتیم که یک هزار و ۶۱۸ نفر درگیر آنها بودند. اورژانس البرز در سال ۱۴۰۲ به عنوان دستگاه برگزیده استان در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شد و روابط عمومی نیز امسال رتبه اول کشور را کسب کرد.

معاون اجرایی مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: تمام واحدهای عملیاتی اورژانس البرز اعم از موتورلانس، آمبولانس، بالگرد و اتوبوس آمبولانس به دستگاه شوک مجهز شده اند و دارای دستگاه های نوار قلب، ساکشن و اکسیژن خون نیز هستند. از نظر تجهیزات پزشکی با کمبود مواجه نیستیم و همه داروهای مصوب اورژانس را در اختیار داریم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=31628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.