• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2
مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز عنوان کرد؛

اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز در البرز

  • کد خبر : 32453
  • 08 مهر 1403 - 13:59
اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز در البرز
مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز گفت: در کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری، اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید امیر فتاحیان، مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز در صبح اولین جلسه کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت وساز غیر مجاز استان البرز که با حضور دستگاههای قضایی، انتظامی و ادارات مختلف از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است گفت: همه دستگاهها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده کننو.

وی افزود: باید توجه ویژه ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش افزوده ی بالایی که برای مالکان دارد، صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز در خصوص مصوبات مهم این جلسه گفت: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گزارش اقدامات تصویب طرح ها را ارسال کنند و همچنین مدیر جهاد کشاورزی استان کارگروه ویژه ای برای رصد مصوبات تبصره یک ماده یک ایجاد کنند. (قانون حفظ کاربری اراضی و باغات)

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز اختصاص دهد.

فتاحیان متذکر شد: در این جلسه مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر دو هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فرا قوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=32453

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.