• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
معاون‌ فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز عنوان کرد؛

آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در البرز

  • کد خبر : 33578
  • 01 آبان 1403 - 17:23
آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در البرز
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز از آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احمدرضا فیروزی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران(نشان خواجه نصیر الدین طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی ایجاد انگیزه پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز یادآور شد: سیزدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی با شعار « تضارب آراء، ساختن آینده» برگزار می‌شود. باید فضای گفت‌وگو و تضارب آرا را برای دانشجویان ایجاد کنیم تا دانشجویان و جوانان دست به تمرین گفت‌وگو بزنند و در این مسیر با یادگیری و اصلاح خود آماده حضور در عرصه‌های سخت و عظیم شوند.

فیروزی با بیان اینکه مهمترین موتور محرکه تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب دانشجویان هستند؛ گفت: در این راستا به شدت به ایجاد مسیرهای گفتگو و شکل‌گیری فرهنگ گفتمان نیاز داریم که مسابقات مناظره می‌تواند نقش مهمی برای تحقق آن داشته باشد

وی یادآور شد: این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره یک موضوع از مسائل و پدیده هایِ روز جامعه تحقیق کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد که بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد. مسابقه در هر مرحله بصورت حذفی برگزار شده و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه خواهد داشت. در پایان، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

وی در پایان عنوان کرد: این مسابقات برای نهمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شمارههای ۰۲۶۳۴۵۰۵۱۵۱ و ۰۹۳۸۸۱۲۴۰۲۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33578

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.