• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

همه نکاتی ایمنی که باید در فصل سرما رعایت شود

  • کد خبر : 33629
  • 02 آبان 1403 - 9:50
همه نکاتی ایمنی که باید در فصل سرما رعایت شود
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج ،نکات ایمنی لازم برای استفاده از وسایل گازسوز را به شرح زیر اعلام نمود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، اذعان کرد: هرگونه تغییر در سیستم لوله کشی گاز ساختمان باید توسط شرکت های مجاز و مورد تایید سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز انجام شود.

وی با بیان اينکه در زمان خرید وسایل گازسوز به نشان استاندارد آن دقت کنید، تصریح کرد: علامت استاندارد در وسایل خانگی نشانه رعایت مقررات و ضوابط تعیین شده توسط تولیدکننده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به این که نصب و تعمیرهرگونه وسایل گازسوز باید صرفاً توسط افراد متخصص و دارای صلاحیت انجام شود، خاطرنشان کرد: هریک از وسایل گازسوز باید به یک شیر مجزا مجهز باشند.

وی بیان کرد: طول شیلنگ گاز وسایل گازسوز نباید از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد و شیرهای گاز که مورد استفاده قرار نمی گیرند باید با درپوش فلزی مناسب مسدود شوند.

یساولی گفت: برای جلوگیری از نشت گاز، شیلنگ ها باید به بست فلزی مناسب مجهز باشد و پس از استفاده از بست های فلزی، برای اطمینان از نشت گاز از محلول کف و صابون استفاده کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج مجهز بودن هریک از وسایل گازسوز به یک دودکش مجزا را ضروری دانست و توضیح داد: قبل از نصب وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوید و انتهای لوله دودکش باید به کلاهک مناسب استاندارد و از نوع(H) شکل مجهز باشد.

وی بیان کرد: کلاهک دودکش باید از کولرهای آبی حداقل ۳ متر فاصله داشته باشد، همچنین گفت: استفاده از بخاری های بدون دودکش برای منازل و فضاهای بسته ممنوع است و از نصب بخاری کنار پرده ها و وسایل قابل اشتعال منزل، خودداری کنید.

یساولی گفت: از قرار دادن لوله دودکش وسایل گازسوز درون سطل آب جداً پرهیز کرده و درصورت استفاده از بخاری گازی در منزل، درزهای در و پنجره را به‌وسیله درزگیر مسدود نکنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: قطر لوله دودکش وسایل گازسوز باید مساوی یا بزرگتر از خروجی دستگاه گازسوز باشد و دودکش سرد در زمان روشن بودن وسایل گازسوز، نشانه عدم تخلیه دود و محصولات احتراق، از دودکش است.

وی در ادامه عنوان کرد: رنگ شعله وسایل گازسوز باید کاملاً آبی باشد، در غیراین‌صورت دودکش و سیستم سوخت رسانی آن باید سریعاً بررسی و عیب برطرف شود.

یساولی مطرح کرد: سردرد، خواب آلودگی شدید، خستگی و کاهش سطح دید از جمله علائم اولیه مسمویت با گاز منواکسید کربن، در خردسالان و بزرگسالان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: در صورت مشاهده هر یک از علائم گازگرفتگی سریعاً وسیله گازسوز را خاموش، پنجره ها را باز و فرد مصدوم را به هوای آزاد منتقل کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33629

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.