• امروز : جمعه - ۱۴ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 5 December - 2025
6
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد؛

تأثیر رسانه‌ها بر کاهش حوادث ترافیکی / از آگاهی‌بخشی تا تغییر رفتار

  • کد خبر : 38852
  • 18 اسفند 1403 - 12:39
تأثیر رسانه‌ها بر کاهش حوادث ترافیکی / از آگاهی‌بخشی تا تغییر رفتار

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/didebane/public_html/wp-includes/post-template.php on line 284

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حمید میر شمسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: نه به تصادف تنها یک شعار نیست، بلکه تعهدی برای حفظ جان خود و دیگران است. حوادث ترافیکی یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است که پیامدهای زیادی در سطح اقتصادی و اجتماعی دارد، پرداختن به چالش های آن نیازمند یک رویکرد جامع و همکاری دولت،‌ قانون گذاران، سازمان های ایمنی جاده ها و عموم مردم است.

وی افزود: استراتژی های مختلفی از جمله بهبود زیر ساخت ها، نوآوری های فن آوری در ایمنی خودروها، جریمه ها ، ابتکارات آموزشی، کمپین‌های آگاهی‌بخشی و ارتباطات رسانه ای برای کاهش حوادث ترافیکی بکار گرفته شده است. راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی‌بخشی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین از اقدامات پیشگیرانه در حوادث ترافیکی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه توسعه یافتن رسانه ها به زندگی مردم عامل آموزشی جدیدی نیز به زندگی مردم وارد شده است، گفت: رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با عموم مردم هستند. اقدامات پیشگیرانه در حوادث ترافیکی از طریق رسانه ها می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد. سازمان های دولتی و خصوصی به منظور آموزش مردم در مورد این مشکل کمپین‌های آگاهی‌بخشی راه اندازی می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها به‌عنوان پل ارتباطی بین اطلاعات و جامعه، نقش حیاتی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دارند، افزود: رسانه ها با پوشش گسترده و ضریب تأثیرگذاری بالا، از طریق برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و حتی تبلیغات محیطی، پیام‌های ایمنی و آموزش‌های لازم را به سرعت به عموم مردم منتقل کنند و با انتشار اطلاعات در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی، علل اصلی تصادفات و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آگاهی عمومی را افرایش دهند و با استفاده از محتوای تأثیرگذار، داستان‌های واقعی و کمپین‌ها، مردم را به رعایت قوانین ترافیکی تشویق کنند.

میرشمسی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق در کاهش حوادث ترافیکی نشان می‌دهد که رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در تغییر نگرش و رفتار مردم داشته باشند. برای افزایش این تاثیر نیاز به تقویت همکاری بین‌بخشی بین رسانه‌ها، دولت و سازمان‌های مردمی،‌ تخصیص بودجه‌های اختصاصی برای تولید محتوای آموزشی و تبلیغاتی و خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا است.

وی از فعالین عرصه رسانه خواست تا با بهره برداری از قدرت رسانه‌ها با هم به سوی یک جامعه ایمن‌تر و سالم‌تر حرکت کنیم و با افزایش آگاهی عمومی و تغییر رفتارهای اجتماعی از طریق اطلاع‌رسانی مؤثر، به کاهش تصادف‌ها و حفظ جان انسان‌ها کمک کنیم.

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=38852

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.