• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های البرز به مناسبت هفته بسیج

  • کد خبر : 6929
  • 01 آذر 1400 - 19:55
آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های البرز به مناسبت هفته بسیج
سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان البرز از آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های استان البرز خبر داد و گفت: این امر با مشارکت و همکاری سازمان بسیج سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، ستاد دیه و مرکز نیکوکاری زندان‌های این استان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فرهاد بهرامی سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان البرز در آئین آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های البرز با مشارکت سپاه که در حسینیه ندامتگاه فردیس برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، این هفته را یادآور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) دانست وگفت: بی‌شک عمر ۴۲ ساله بسیج به همگان ثابت کرده که این مجموعه در هر عرصه‌ای که ورود کرده منشأ خیر، اثر و تحول بوده است.

وی مطرح کرد: شاخص‌ترین عرصه حضور بسیج، دوران دفاع مقدس بوده و پس از آن نیز در حوزه‌های عمران و آبادانی، حمایت از مردم در بلایای طبیعی و دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) نقش‌آفرینی کرده است. این مجموعه در دوران شیوع کرونا نیز با ورود به عرصه بهداشت و درمان و واکسیناسیون عمومی خوش درخشید و امروز نیز در امر خیرخواهانه آزادسازی زندانیان مشارکت داشته است.

سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان البرز از آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های این استان در این مراسم خبر داد و بیان کرد: این امر با مشارکت و همکاری سازمان بسیج سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، ستاد دیه و مرکز نیکوکاری زندان‌های این استان صورت گرفته تا این افراد به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

بهرامی عنوان کرد: اصل بدهی این زندانیان حدود ۱۱ میلیارد تومان بود که بخش عمده‌ای از آن با ورود شورای حل اختلاف زندان‌ها منتهی به گذشت شکات شد، بخش اندکی نیز توسط زندانیان و حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به‌صورت مشارکتی تأمین شد. امید است با مشارکت و هم‌افزایی بسیج و سپاه و خیرین در سایر حوزه‌های موردنیاز زندانیان از جمله فرهنگی، بهداشت و درمان، امور حقوقی و … نیز بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم.

میثم محمدی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این مراسم اظهار کرد: این سازمان از سال ۱۳۹۹ تا به امروز توانسته در آزادسازی ۳۳۷ نفر از زندانیان این استان مشارکت داشته باشد. آزادسازی این تعداد از زندانیان با کمک و همیاری خیرین، نهادها، ادارات و سازمان‌های عمومی، دولتی و خصوصی، تشکل‌های مردمی، سازمان‌های اقشاری بسیج، فرهیختگان و حقوقدانان بسیجی صورت گرفته و این سازمان مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته است.

وی افزود: علاوه بر مشارکت مالی در آزادسازی زندانیان، مشارکت در تأمین ۱۴ سری جهیزیه برای خانواده‌های زندانیان، توزیع ۵۵۰ بسته معیشتی میان این خانواده‌ها با همکاری سازمان بسیج سازندگی و اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر به فرزندان زندانیان نیز صورت گرفته است. ارائه مشاوره به ۸۷ نفر از خانواده‌های زندانیان و عموم بسیجیان و اهدای ۱۴ عدد کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومان میان این خانواده‌ها و مشارکت در طرح سفیران صلح به‌منظور مصالحه در پرونده‌های زندانیان نیز از دیگر اقدامات این سازمان هستند.

در این مراسم، به مناسبت هفته بسیج، ۵۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی از زندان‌های استان البرز آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6929

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.